شرایط قانونی ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با تهران محقق نشد

۰۷اردیبهشت،

29-230.jpg

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران به هیچ یک از اهداف از پیش تعیین شده نرسید.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بهرام عین‌اللهی، اظهارکرد: بر اساس اسناد موجود در ۸ آبان ۸۹، اهداف عمده ادغام رسیدن به قله‌های تولید علم در کشور و اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله، دستیابی به پوشش کامل گسترده خدمات بهداشتی، درمانی در کلانشهر تهران و خصوصاً مناطق نیازمند، مستحکم تر از قبل ترسیم شده بود.

وی افزود: علاوه بر این اهداف هم در ۹ آبان، همدلی و تلاش استادان برای سلامت آحاد جامعه و حضور موثر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز هدف دیگر ادغام اعلام شد.

عین‌اللهی ادامه داد: سپس در ۱۱ آبان ۸۹ نیز اعلام شد انحلالی صورت نگرفته و دو دانشگاه ادغام شده‌اند و این ادغام اگر خوب مدیریت شود و همراهی گروه‌های آموزشی را به دنبال داشته باشد فعالیت‌های آموزش پزشکی ارتقاء خواهد یافت که اکنون بعد از گذشت دو و نیم سال باید پرسید کدامیک از این اهداف محقق شده‌اند و کدام همدلی اتفاق افتاد؟!

وی انتقال پرسنل مستقر در تهران به خارج از تهران (یعنی انتقال به دانشگاه علوم پزشکی کرج) را یکی دیگر از اهداف این ادغام عنوان کرد و گفت: این هدف هم محقق نشد، یعنی هدف کوچک‌سازی نیز در حد یک ادعا باقی ماند و همه آن پرسنل هنوز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی می باشند.

تغییر ۱۹ مدیر دانشگاه ایران در طی ۲ روز

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص تغییر و تحولات مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در ۱۰ آبان تغییر و تحولات مدیران دانشگاه ایران به حدی بود که در عرض دو روز ۱۹ نفر از مدیران این دانشگاه تغییر کردند. ولی در بخش بهداشت و درمان این دانشگاه هیچ تغییری انجام نشد و از همان ابزار قبلی استفاده می‌شد.

وی افزود: تا ۱۵ آبان همان سال یعنی هفت روز پس از ادغام پنج وزیر پیشین وزارت بهداشت این ادغام را محکوم کردند، در حالی که تاکنون هیچ یک از این وزرا در خصوص احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران موضع منفی اتخاذ نکرده است، همچنین در ۱۲ آبان همان سال، ۱۸ نفر از اعضای کمیسیون‌های بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات مجلس برای این ادغام به وزارت وقت تذکر کتبی دادند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص طی شدن مراحل قانونی ادغام، اظهارکرد: از نظر قانونی هر دانشگاهی اساسنامه‌ای دارد که شرایط قانونی انحلال و ادغام در آن دیده می‌شود، ولی در خصوص ادغام دانشگاه ایران هیچکدام از این موارد دیده نشد و شرایط قانونی ادغام محقق نشد.

وی با بیان اینکه امضاهای هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت دست گردان بوده است، گفت: جلسه شورای گسترش آموزش پزشکی هم بعد از انحلال تشکیل شد و امضاهای آن هم به صورت دست گردان بوده است.

عین‌اللهی در برنامه‌ تلویزیونی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه محل حضور استادان و نخبگان است و هر تغییری باید با نظر استادان صورت بگیرد، بر این اساس وزارت بهداشت به سبب اعتراض استادان مجبور شد دانشگاه ایران را احیا کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.