شرایط نامناسب، عامل کم‌فروشی اینترنت

۲۰فروردین۱۳،

عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی معتقد است که شرایط نامناسب اینترنتی عامل بروز کم فروشی در ارایه این سرویس می‌شود.
ژیرایر وارطانیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد:‌ وضعیت ارائه خدمات اینترنتی در ایران قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست چراکه شرایط مساعد اینترنتی و فضای رقابتی تجاری از بروز کم فروشی اینترنتی جلوگیری می‌کند اما در ایران به سبب شرایط خاص و حساسیت برای ارائه سرویس با حداقل سرعت، این مشکلات به وجود می‌آید.
وی در ادامه شرایط کم فروشی اینترنتی را این گونه تشریح کرد: اگر شرکت‌های ارائه دهنده سرویس، ضریب اشتراکی، بالاتر از ضریب تعیین شده را اعمال کنند و سبب افت سرعت اینترنت مصرفی کاربران شوند، کم فروشی کرده‌اند.
عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی تلاش برای تثبیت قیمت‌ها در شرایط تورمی را از علل بروز کم فروشی در اینترنت دانست و افزود: بهبود شرایط اقتصادی و اعمال درست سیاست‌های کلان به حل این قبیل مشکلات کمک می‌کند؛ البته روش‌های نظارتی نیز علاوه بر این که تاثیر کمی دارند، راه حلی موقتی می باشند.
وارطانیان گفت: بسیاری از وعده‌های وزارت ICT برای بهبود وضعیت اینترنت تحقق پیدا کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش پهنای باند تخصیص یافته برای کاربران خانگی از ۱۲۸K به ۱M تا ۲M اشاره کرد و رفع این محدودیت‌ها را راهی برای جبران سرعت بسیار پایین اینترنت ایران نسبت به استانداردهای جهانی دانست.
وی در پایان از عدم تحقق بعضی از وعده‌ها نظیر اصلاح نحوه اعمال فیلترینگ و ساماندهی شرکت‌های اینترنتی انتقاد کرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.