شرط پذیرش دانشجوی تک‌جنسیتی اعلام شد

جام جم آنلاین: مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ۲۴ پردیس دانشگاهی در کل کشور خبر داد وگفت: دانشگاه‌های کشور برای پذیرش دانشجوی تک جنسیتی و حذف پذیرش یک جنسیت باید ابتدا بستر لازم را فراهم کنند تا ناعدالتی ایجاد نشود که در این میان ایجاد پردیس‌های دانشگاهی مجزا برای پذیرش دختران و یا پسران یکی از این شرایط است.

ابوالفضل حسنی با بیان اینکه پردیس‌های دانشگاهی برای مقطع کارشناسی ارشد از دو طریق می‌توانند پذیرش دانشجو داشته باشند، تصریح کرد: یک روش از طریق برگزاری کنکور اختصاصی و انجام مصاحبه و روش دیگر نیز پذیرش دانشجو از طریق آزمون کارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینکه پردیس دانشگاه‌های لرستان و خوارزمی در شرف اخذ مجوز هستند، افزود: همچنین پردیس‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری باید از طریق آزمون نیمه متمرکز به صورت مازاد بر ظرفیت، پذیرش دانشجو داشته باشد.

حسنی با بیان اینکه دانشگاه تهران و دانشگاه شریف در پردیس کیش خود تنها می‌توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی فعالیت داشته باشند،گفت: این تصمیم از سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی از پردیس‌های دانشگاهی به صورت تفکیکی تنها دانشجویان دختر یا پسر را پذیرش می‌کنند، تصریح کرد: به عنوان نمونه در حال حاضر پردیس دانشگاه الزهرا(س) در ساوجبلاغ ایجاد شده است که همانند دانشگاه الزهرا دانشجوی دختر پذیرش می‌کند.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.