شرق پایتخت صاحب پایانه جدید می شود/ارائه خدمات پایانه های مسافربری به روزه داران

فروردین ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان پایانه های شهر تهران گفت: این سازمان در راستای خدمت رسانی به مسافران در ماه مبارک رمضان به مسافران روزه دار خدمت رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد حاجی بیگی افزود: با حمایت و تلاش مدیریت شهری توانستیم عملیات احداث پایانه جدید شرق را اجرایی کنیم. این امر با توجه به مشکلاتی که پایانه شرق قدیم به ویژه در گلوگاه های ترافیکی به وجود می آورد، بیش از پیش ضروری می نمود زیرا در برخی از تقاطع های محدوده تهرانپارس حتی تردد خودروها امکان پذیر نبود.


وی در ادامه در تشریح خبر فوق اظهار داشت: مشکلاتی که برای شهروندان این محدوده به وجود آمده و نیز عدم دسترسی مطلوب به حمل و نقل عمومی ضرورت ساخت یک پایانه جدید با دسترسی آسان به سیستم های حمل و نقل عمومی را آشکار می کرد. علاوه بر این باید به رفع آلودگی های زیست محیطی و آلودگی هوا نیز اشاره کرد.


مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران اذعان کرد: رقمی که برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده بود، ۸۰ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر پایانه موقت در حال آماده سازی است. پایانه موقت شرق جدید با ظرفیت ۱۲۰ هزار نفر به طور موقت به شهروندان سرویس دهی خواهد کرد که با توجه به اینکه هدف ما احداث پایانه ها در جوارایستگاه های مترو، اتوبوس و بی .آر.تی است، بدین ترتیب هدف محقق می گردد.

محمد حاجی بیگی درخصوص مکان این پایانه بیان کرد: پایانه جدید شرق جنب بیمارستان سرخه حصار خواهد بود و در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.


وی در خاتمه به خدمات ارائه شده در پایانه ها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: سعی ما بر این است تا بتوانیم فضای مطلوبی را به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان برای مسافران به وجود آوریم. بدین منظور اتاق مادر و کودک و نمازخانه ها در راستای خدمت رسانی به روزه داران عزیز تجهیز شده اند. ضمنا برای اشخاصی که ساعت های متمادی در پایانه ها می باشند، امکاناتی نظیر اینترنت وایرلس را نیز امکان سنجی کرده ایم، به طوری که در حال حاضر سه پایانه غرب، جنوب و بیهقی به اینترنت مجهز می باشند. کتابخانه های پایانه ها نیز به صورت شبانه روز فعال می باشند. ضمن اینکه در صدد هستیم کتابخانه هایی با بهره وری دائمی ایجاد نماییم. بدین معنا که شهروندان اگر تمایل داشتند کتاب ها را مدت معینی نزد خود نگه دارندف/.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.