شروط اخذ مالیات از خانه های خالی

بینا- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام انجام برخی مذاکرات با وزارت راه و شهرسازی برای تدوین لایحه اخذ مالیات از خانه‌های خالی، در مورد تهیه لیست ممنوع‌الخروج‌های مالیاتی گفت: ما کارهای مهم تری داریم و این موضوع اهمیتی ندارد.
به گزارش مهر، علی عسکری ظهر امروز در حاشیه نشست خبری درپاسخ به سئوالی در خصوص جدیدترین وضعیت تهیه لیست ممنوع الخروج‌های مالیاتی از کشور گفت: ما برنامه های مهمتری را دنبال می‌کنیم و پیگیری های فراوانی برای قوانین جدید و اصلاح قانون مالیاتی در دستور کار داریم و به این موضوع اهمیت چندانی ندادیم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پیگیری اخذ مالیات از خانه های خالی و اینکه آیا این طرح سرانجام در کشور اجرایی خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: در مورد خانه های خالی هر چیزی که قانون شود و به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند، آن را اجرا خواهیم کرد.
عسکری ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی هم اکنون به دنبال تهیه لایحه اخذ مالیات از خانه های خالی است و ما نیز به صورت مشترک بحث های کارشناسی را برای تدوین لایحه و ارسال آن به مجلس انجام می دهیم اما تا بسترسازیهای کافی باید کارها ادامه یابد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر این پایه مالیاتی بخواهد بیاید و اجرایی شود باید همه بحث های مربوط به آن نیز دیده شود و ما آمادگی داریم در نشست های کارشناسی نقاط قوت و ضعف طرح اخذ مالیات از خانه های خالی که تاکنون نیز پیگیری شده را مطرح و دنبال کنیم.
وی خاطر نشان کرد: بسترها و نیازهای لازم برای ایجاد این پایه جدید مالیاتی در مذاکره با وزارت راه و شهرسازی منعکس شد و اگر قرار است که به یک قانون نهایی تبدیل شود، نیاز به بسترسازی دارد؛ بنابراین با وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره هستیم و البته به نکات شفافی نیز دست پیدا کرده ایم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد اخذ مالیات از طلافروشان نیز با بیان اینکه این توافق در سال گذشته انجام شد و هم اکنون اظهارنامه از سوی طلافروشان ارائه می شود ، گفت: ارقام دریافتی نیز نسبت به گذشته بهتر شده است.
وی با اعلام اینکه در زمستان سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده از سکه دریافت شد، اظهارداشت: این میزان در بهار امسال ۲۶ میلیون تومان بود اما ما به دنبال این هستیم که به اطلاعات تعداد کل سکه های فروش یافته دست پیدا کنیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.