شرکتهای سیمانی چقدر تعدیل مثبت داشتند؟

با تصویب افزایش ۲۲ درصدی نرخ سیمان از دوم مهرماه ۹۱ شرکتهای سیمانی حاضر در بورس اعلام کردند که این افزایش قیمت بر EPS سال مالی ۹۱ تأثیر مثبت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت‌های سیمانی حاضر در بورس تهران با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه‌ گزارش تأثیر افزایش ۲۲ درصدی قیمت سیمان بر EPS سال مالی ۹۱ را منتشر کردند.

به این ترتیب EPS شرکت‌های سیمان شاهرود ۳۶ درصد رشد کرد و سیمان مازندران با ۳۱ درصد افزایش از ۱۴۵۲ ریال به ۱۹۰۳ ریال رسید؛ همچنین پیش‌بینی سود سیمان بهبهان ۱۶ درصد رشد کرد و سیمان کرمان با رشد ۳۰ درصدی مواجه شد.

در این میان با افزایش قیمت سیمان EPS شرکت سیمان شمال ۴۷ درصد رشد کرد و از ۲۰۵ ریال به ۳۰۱ ریال رسید، سیمان خزر نیز با افزایش ۴۹ درصد EPS روبه رو شد و به ۲۶۵ ریال رسید؛ همچنین پیش‌بینی سود سیمان قائن ۲۳ درصد تغییر کرد و از ۵۰۵۹ ریال به ۶۲۰۳ ریال رسید، سیمان داراب نیز با رشد ۱۱۰ ریالی یعنی ۱۵ درصد EPS مواجه شد و از ۷۱۸ ریال به ۸۲۸ ریال رسید.

همچنین EPS سیمان ارومیه ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد و از ۵۴۹ ریال به ۶۹۳ ریال رسید، سیمان صوفیان نیز با رشد ۱۳۹ درصدی پیش بینی سود مواجه شد و از ۱۴۸ ریال به ۳۵۴ ریال رسید؛ سیمان غرب با افزایش قیمت سیمان تعدیل پیش بینی سود هر سهم خود را از ۷۲۸ ریال به ۹۰۹ ریال تغییر کرد و پیش‌بینی سود سیمان کردستان از ۱۳۲۶ ریال به ۱۷۲۷ ریال برای سال ۹۲ رسید.

پیش بینی سود سیمان سپاهان ۳۰ درصد رشد کرد و از ۱۸۷ ریال به ۲۴۳ ریال رسید؛ علاوه بر این سیمان فارس نو پیش‌بینی سود خود را ۲۱۰ ریال افزایش داد و پیش بینی سود سیمان دشتستان از ۹۸۰ ریال به ۱۶۲۱ ریال رسید، سیمان اصفهان نیز با رشد ۱۳ درصد EPS روبه رو شد و از ۲۲۴۴ ریال به ۲۵۴۳ ریال رسید.

پیش بینی سود شرکتهای دیگر این گروه نیز از جمله سیمان شرق ۳۴ درصد افزایش یافت و از ۱۷۰ ریال به ۳۲۸ ریال رسید این در حالی است که شرکت سیمان ایلام اعلام کرد با توجه به این که فروش عمده محصولات این شرکت از طریق صادرات به کشور عراق است و نرخ فروش صادراتی تابع متغییرهای گوناگون است لذا این افزایش نرخ سیمان تأثیر قابل توجهی بر EPS این شرکت ندارد.

به این ترتیب از ۳۱ شرکت سیمانی حاضر در بورس ۱۷ شرکت سیمانی تاثیر افزایش قیمت سیمان را بر سود خود اعلام کردند و پیش‌بینی می‌شود که سایر شرکتها نیز در روزهای آینده اطلاعات جدید سود خود را به سازمان بورس ارسال کنند.

همچنین شرکتهای سیمانی اعلام کردند که با توجه به این که محاسبه ۶ ماهه گذشته باید به دقت صورت گیرد لذا تعدیل نهایی بودجه و EPS سال مالی ۹۱ پس از تهیه صورت‌های مالی میاندوره‌ای و پیش‌بینی ۶ ماهه دوم سال مالی جاری اعلام می شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.