شرکت اکسون موبیل آمریکا به نقض قوانین عراق متهم شد

عضو کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری پارلمان عراق شرکت آمریکایی اکسون موبیل را به توقف نقض قوانین داخلی عراق و پایان دادن به بی احترامی به ملت عراق فراخواند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نهرین ؛ عبدالسلام المالکی در بیانیه ای اصرار شرکت نفتی مذکور در نقض قانون و حاکمیت عراق را دلیلی بر پافشاری این کشور بر اهانت به مردم عراق و قوانین بین المللی دانست و نوشت:‌« این شرکت می داند که در قانون عراق امضای توافقنامه نفتی بدون موافقت دولت مرکزی غیر قانونی است اما همچنان به این قانون بی احترامی می کند .

وی در این بیانیه تهدید کرد: ادامه این رفتار سبب خواهد شد تا تحریم های قابل توجهی را بر این شرکت تحمیل کنیم و نامش را در فهرست سیاه قرار دهیم و حتی این شرکت را در ردیف دشمن مردم عراق جای دهیم ضمن اینکه جا دارد سرنوشت شرکت بلک واتر را به مسئولان اکسون موبیل بازگو کنیم زیرا بلک واتر به سبب اهانت به مردم عراق بهایی بس سنگین پرداخت .

براساس این گزارش ، عبدالسلام المالکی از این شرکت خواست رفتارش را اصلاح کند در غیر این صورت مجبور خواهد شد تا دو برابر قراردادهایی که با برخی از طرف های معلوم الحال در عراق منعقد کرده است خسارت بپردازد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.