شرکت رجاء اعلام کرد: حذف ۲۵ رام قطار رجاء برای بازگرداندن این شرکت است

۲۰م دیماه ،

1-1591.jpg

شرکت قطارهای مسافری رجاء اعلام کرد: برخلاف اعلام راه‌آهن، تعداد قطارهای حذف شده شرکت رجاء در مرحله تازه پیش‌فروش‌ بلیت‌ها ۲۵ رام قطار است؛ نه ۱۶ قطار.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی انتشار یافتن خبر “حذف ۱۶ قطار مسافری شرکت رجاء در مرحله تازه پیش‌فروش بلیت قطار” از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت رجاء توضیحاتی ارائه کرده است که به شرح زیر است:

“برخلاف اعلام مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن، تعداد قطارهای حذف شده شرکت رجاء در مرحله تازه پیش‌فروش‌ بلیت‌ها، نه تنها ۱۶ قطار بلکه ۲۵ رام قطار است.

درباره سبب حذف قطارهای شرکت رجاء بابت بدهی برای اجاره لوکوموتیو باید اشاره کرد که این شرکت براساس هزینه‌هایی که طی سنوات قبل و سال جاری برای خدمات ایستگاهی و مسافری و همچنین راهبری قطارهای تکلیفی متحمل شده و این درحالیست که قیمت آن‌ها براساس ماده ۹ قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی باید از سوی هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران واقعی شود تا برای دولت ایجاد دین نکند اما تاکنون اقدامی از سوی آن مجموعه صورت نگرفته و بلیت قطارهای این شرکت کماکان به صورت دستوری و با قیمت تکلیفی به فروش می‌رسد.

بر اساس قانون، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دولت باید نسبت به تامین ضرر و زیان این شرکت اقدام کند لذا با توجه به پرداختی‌های نقدی که تاکنون (طی سنوات قبل و سال جاری) رجاء به حساب آن شرکت برای هزینه اجاره لوکوموتیو و محاسبه سایر هزینه‌های پرداختی داشته، با لحاظ منظور کردن ضرر و زیان شرکت رجا به حساب فی‌مابین، به نظر می‌رسد شرکت رجاء بدهی بابت اجاره لکوموتیو به آن مجموعه ندارد.

با توجه به اعلام آمادگی این شرکت به دفعات به صورت کتبی و شفاهی برای رسیدگی به وضعیت بدهی‌ها و مطالبات طرفین (رجا و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) با حضور نمایندگان تام‌الاختیار تاکید شده تا براساس آن تسویه حساب شود اما شرکت راه‌آهن تاکنون اقدامی برای تشکیل جلسه و رسیدگی به اختلاف حساب‌ها نکرده است.

براساس شواهد و طرح موضوعات قبلی به نظر می‌رسد با توجه به عدم رضایت از واگذاری شرکت رجاء به بخش خصوصی، با فشارهای این چنینی به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت شرکت قطارهای مسافری رجاء به بدنه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران می باشند.”

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.