شرکت های دانش بنیان به کمک صنعت می شتابند

شرکت های دانش بنیان می توانند با بر قراری تعاملات با بخش صنعت گامی موثر در جهت تجاری سازی محصولات این شرکت ها و اختلالات بردارند.

مهندس محسن خلیفه، نماینده شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب از جمله اقداماتی که در جهت توسعه فناوری نانو انجام داده است، شرکت در مسابقات ملی فناوری نانو است که دوره اول و دوم مسابقات ملی فناوری نانو ۵۰۰ نفر ثبت نام داشته است و همچنین حدود ۳۰۰ نفر ثبت نام برای المپیاد دانش آموزی است.

وی در ادامه افزود: این شرکت دانش بنیان بیش از ۲۰ مورد کارگاه دانش آموزی و ۳۰ مورد کارگاه و سمینار دانشجویی برگزار کرده است و در زمینه سنتز نانو پودرها و کلیه پروژه های دانشجویی و دانش آموزی فعالیت مستمر دارد.

خلیفه اظهار داشت: محصولاتی که تا به حال این شرکت دانش بنیان ارائه داده است جدای از اختراعات و طرح و مقالاتی که ثبت شده عبارتند از پوشش دهنده های شیشه، پوشش دهنده های آنتی باکتریال سرامیک و کاشی و همچنین مواد خود تمیز شونده برای پارچه، سنگ و غیره که با تلاش پژوهشگران ساخته شده اند.

وی بیان کرد: شرکت سعی دارد تا کلیه محصولات تولیدی را تجاری سازی کند و به بازار فناوری نانو در ایران وارد کند و شرکت های دانش بنیان می توانند تعاملات خوبی با بخش صنعت داشته باشند و همچنین در اطلاع رسانی و بازار شناسی برای درک بیشتر مخاطب عام از کاربردهای محصول های ارائه شده پویا باشد.

وی عنوان کرد: محصولات تولید شده توسط این شرکت نسبت به مشابه خارجی تا ۵۰ درصد صرفه اقتصادی دارد و در اکثر موارد بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش راندمان را شاهد هستیم.

خلیفه در پایان خاطر نشان کرد: انجمن های علمی و صنعت آینده کشور را می سازند و باید بتوانند آنقدر پویا عمل کنند تا با محصولاتش به کمک صنعت بپردازند و به سمت صنعتی شدن دانشگاه و  تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه پش بروند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.