شرکت های دانش بنیان در واحد علوم و تحقیقات تاسیس می شود

رئیس واحد علوم و تحقیقات از تاسیس شرکت های دانش بنیان در واحد علوم و تحقیقات با هدف ایجاد ساختار مناسب ارتباطی میان این واحد دانشگاهی با بخش صنایع کشور خبر داد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر خسرو دانشجو رفع نیازها و مشکلات کشور را در ارائه راهکارهای آکادمیک و کارشناسی دانست و افزود:واحد علوم و تحقیقات به عنوان یک دانشگاه پیشرو با تاسیس شرکت های دانش بنیان اقدام به ایجاد ساختار سازنده ارتباطی میان دو بخش دانشگاه و صنعت کرده است.

دکتر دانشجو تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان واحد علوم و تحقیقات متشکل از اساتید ، دانشجویان نخبه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات کشور در گرو ایجاد رابطه تنگاتنگ میان دانشگاه ، صنعت و نظام تصمیم گیری است ، گفت: واحد علوم و تحقیقات با توجه به توان بالای علمی و وجود نخبگان دانشگاهی توان رفع نیازهای علمی کشور بخصوص در کالاهایی که هم اکنون مجبور به واردات آن از خارج از کشور هستیم را داشته و نه تنها می تواند کشور را نسبت به این کالاها خود کفا کند بلکه قادر است نیاز منطقه را نیز پاسخگو باشد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تاسیس شرکت های دانش بنیان در این واحد دانشگاهی را همچنین پاسخ به مطالبه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مسئولین دانشگاه جهت ایجاد بسترهای مناسب برای ورود دانشجویان به عرصه های بازار کار تخصصی خواند.

دکتر دانشجو وجود مراکز پژوهشی و تحقیقاتی ، آزمایشگاه ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در واحد علوم و تحقیقات را زمینه های مناسبی جهت ورود به عرصه های مشاوره و پژوهش های کاربردی صنایع کشور در بخش

های مختلف خواند و تصریح کرد : واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از ۱۰۰۰ عضو هیات علمی با رتبه های بسیار بالا در حوزه های مختلف تحصیلات تکمیلی و در رشته های فنی و مهندسی ، پزشکی و علوم انسانی است که باید از ظرفیت علمی این افراد نخبه در کشور استفاده حداکثری بعمل آید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.