شستن موها ؛ چند وقت یکبار ؟!

۳۰م دیماه ،

فرادی که موهای چربی دارند باید حداقل یک روز در میان موهایشان را شست‌وشو دهند. اما اگر موهایتان خشک است …

خبرنو: بعضی از آدم‌ها باید هر روز موهایشان را شامپو بزنند، اما بعضی دیگر نیازی به شست‌وشوی روزانه ندارند. به این سوالات پاسخ دهید تا متوجه شوید که هر چند وقت یک‌بار باید موهایتان را بشویید.

موهای شما چرب است یا خشک؟

افرادی که موهای چربی دارند باید حداقل یک روز در میان موهایشان را شست‌وشو دهند. اما اگر موهایتان خشک است، از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص موهای خشک تهیه شده‌اند و سبب می‌شوند موهایتان بهتر و نرم‌تر به نظر برسند و درست کردن آنها راحت‌تر شود.

روی موهایتان کار خاصی انجام داده‌اید؟

استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ یا فر کردن مو و استفاده از دستگاه‌های برقی مثل سشوار، بابلیس و اتوی مو سبب شکنندگی و ضعیف شدن موهای شما می‌شود. خیس کردن و خشک کردن مداوم موها نیز سبب ضعیف‌تر شدن آنها می‌شود، بنابراین اگر موهایتان آسیب دیده است بهتر است از شست‌وشوی زود به زود موهایتان پرهیز کنید و در هر دو روز، بیشتر از یک‌بار موهایتان را نشویید.

موهای شما صاف و نازک است یا فر و ضخیم؟

معمولا موهای صاف و نازک بسیار زود چرب می‌شوند، زیرا روغن طبیعی پوست سر شما به سرعت می‌تواند در همه قسمت‌های موهایتان پخش شود، بنابراین هر روز و یا حداقل یک روز درمیان باید موهایتان را بشویید، اما اگر موهای شما ضخیم و فر است روغن طبیعی پوست سر بسیار سخت‌تر و با سرعت کمتر پخش می‌شود، بنابراین فقط کافی است یک یا دو بار در هفته موهایتان را بشویید.

از محصولات حالت‌دهنده مو بسیار استفاده می کنید؟

محصولات حالت‌دهنده سبب می‌شوند که موهای شما زودتر کثیف شود و گرد و غبار و آلودگی‌ها به موهای شما بچسبد، بنابراین در صورتی که دائما از این محصولات استفاده می‌کنید هر روز موهایتان را بشویید.

در پوست سرتان احساس خارش می‌کنید؟

اگر دائما در پوست سرتان احساس خارش می‌کنید، هر روز موهایتان را بشویید.


سایت خبرنو|خبر نو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رزاقي:

    هفته ای ۲ بار کافی است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.