ششمین جشنواره انار ساوه برگزار می‌شود/ انار ارزان به بازار می‌آید

ششمین جشنواره انار ساوه برگزار می‌شود/ انار ارزان به بازار می‌آید

ششمین جشنواره انار ساوه از هشتم تا ۱۲ آبان‌ماه در پارک طالقانی ساوه به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره انار ساوه در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه مستقیم انار توسط باغداران، از باغداران نمونه و تولیدکننده محصولات ارگانیک این شهرستان نیز تقدیر می‌شود.

علی گوهرباری افزود: این جشنواره که با حدود ۱۰۰ غرفه شروع به کار می‌کند، محصول انار را با قیمتی کمتر از بازار با حذف واسطه‌ها در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی تمام ارقام موجود انار ساوه را تکثیر و تولید می‌کند و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

گوهرباری ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر فروش انواع انار، مشتقات، نهاده‌ها، ماشین‌آلات و ادوات این بخش عرضه و در کارگاه‌های آموزشی مشکلات بخش تولید انار بررسی و آفات آن معرفی می‌شود.

مدیرعامل تعاونی باغداران و صادرکنندگان انار ساوه تصریح کرد: در بخش‌های جانبی این نمایشگاه، آثار و صنایع دستی این شهرستان معرفی و برنامه‌های فرهنگی نظیر شعر، کتاب، عکس، نقاشی و موسیقی با محتوای انار برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: ستاد برگزاری این نمایشگاه متشکل از جهاد کشاورزی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت است که اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده است./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910709-03

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.