شعر دفاع مقدس اتفاق نیست، جریان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد نادمی با اشاره به اینکه شعر دفاع مقدس یک جریان است نه یک اتفاق، خاطرنشان کرد: شعر دفاع مقدس از زمان آغاز جنگ تحمیلی با شعرهایی که حماسی بودند شروع شد و تا چند سال بعد از پایان جنگ، زمانی که شعرها برای شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس مرثیه گونه بود ادامه داشت.

وی افزود: در حال حاضر با تغییر فضای جامعه، جوانانی که دغدغه شان دغدغه سالهای دفاع مقدس است این جریان را ادامه داده‌اند و در این سال‌ها حضور نشانه‌هایی مثل جانبازان شیمیایی و خانواده‌های شهدا در جامعه کاراکتر‌های جدی شعر دفاع مقدس نسل جدید است که مورد توجه نسل قبلی شاعران دفاع مقدس نیز قرار گرفته است.

این شاعر گفت: برگزاری کنگره‌ها وجشنواره‌هایی که به گونه‌ایی با دفاع مقدس نسبت دارند، در ترغیب شاعران برای سرودن اشعار دفاع مقدس بی‌تاثیر نبوده است.

نادمی با بیان این که در طول سال‌های اولیه دفاع‌مقدس به ندرت می‌توان کتابی را با موضوع دفاع مقدس پیدا کرد که تمام شعرهایش برای یک شاعر باشد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر شاعران جوان آثار متعددی با موضوع دفاع مقدس منتشر کرده‌اند.

وی تاکید کرد: معتقدم نسل جوان با توجه به تجربه‌های نسل گذشته و استفاده از مهارت‌های جدید عرصه شعر می‌توانند آثار قابل توجه و چشمگیری را به فضاهای شعر دفاع مقدس ما بدهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.