شکایت از نقض کپی‌رایت در فیس‌بوک

یک شرکت چینی مدعی شده که فیس‌بوک یکی از ایده‌های آن را سرقت کرده و به همین علت باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.
به گزارش فارس به نقل از تک رادار، این شرکت که خود در زمینه ارائه خدمات شبکه های اجتماعی فعال است، می گوید خدمات تایم‌لاین فیس‌بوک از روی ایده های مهندسان این شرکت کپی برداری شده است.
فیس بوک قابلیت تایم‌لاین را در سال ۲۰۱۱ به خدمات خود افزود. این قابلیت به کاربران امکان می دهد به روزرسانی وضعیت خود را بر اساس توالی زمانی انجام دهند.
شرکت چینی Cubic Networks تصریح کرده که در سال ۲۰۰۸ خدمات مشابهی را راه‌اندازی کرده و به کاربران خود ارائه داده است. جیونگ وانلی در این مورد گفته قابلیت تایم لاین شرکت Cubic Networks هم اکنون بر روی اینترنت در سایت L99.com قابل مشاهده است و هر کسی می تواند آن را مشاهده کند.
وی افزوده که این ویژگی را قبلا در حین سخنرانی در دانشگاه استنفورد معرفی کرده و مارک زاکربرگ رییس فعلی فیس بوک هم یکی از مخاطبان این سخنرانی بوده است. برخی شرکت های حقوقی آمریکایی هم از ما پرسیده اند که آیا دوست داریم فیس بوک را تحت تعقیب قرار دهیم یا خیر. آنها برای ارائه همه گونه خدمات به ما آمادگی دارند.
جینوگ وانلی می گوید ویدیویی در اختیار دارد که حضور زاکربرگ در جلسه سخنرانیش را ثابت می کند. مدیران فیس بوک هنوز دراین زمینه اظهار نظر نکرده اند..


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.