شکستگی خط لوله۳۰ اینچ نفت خام اهواز – ری ترمیم شد

‘اسکندر انصاری’ روز پنج شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شکستگی این خط لوله در کیلومتر ۲۳ اهواز بر اثر فرسودگی و خوردگی شدید، پس از توقف خط و اطلاع رسانی به موقع، تمامی واحدهای ذی ربط شامل نیروهای عملیاتی، فنی، ستادی و پشتیبانی برای هماهنگی و اجرای عملیات در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده پس از فعالیت گسترده برای مهار و جمع آوری نشتی ها، اقدامات اولیه برای تعویض محل آسیب دیده و عملیات ترمیم آغاز و به صورت همزمان با استفاده از ماشین آلات موجود در منطقه، ناحیه فنی آبادان، خدمات ترابری مناطق نفتخیز جنوب و شرکت نفت و گاز کارون عملیات جمع آوری و انتقال نفت خام به اهواز انجام شد.

انصاری ادامه داد: در کمتر از ۴۸ ساعت تلاش شبانه روزی متخصصین منطقه و با وجود گرمای طاقت فرسای خوزستان و شرایط نامساعد آب و هوایی عملیات تعویض و ترمیم لوله با موفقیت انجام گرفت.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه خوزستان بیان کرد: موقعیت نشتی در پایین ترین نقطه لوله و شیب آرام پروفیل خط لوله موجب جریان یافتن مواد نفتی و به طول انجامیدن عملیات شده بود.

خط لوله ۳۰اینچ نفت خام اهواز – ری تامین کننده اصلی خوراک پالایشگاه شهید تندگویان تهران می باشد.

شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران مسوولیت عملیات راهبری، توزیع و انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی در کشور را بر عهده دارد.

ک/۳ ۶۴۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۱۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.