شلاق خوردن زن مصری به‌دلیل اختلاف با شاهزادۀ سعودی

زنان > جهان
نهادها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر مصر از دولت این کشور درخواست کرده‌اند برای آزادی زن تاجر مصری که در عربستان به دلیل اختلاف مالی با یک شاهزاده سعودی به زندان افتاده، وارد عمل شود.

به گزارش وفا ، خانم “نجلاء یحیی” تاجر زن مصری در سال ۲۰۰۹ در عربستان پس از اختلاف مالی با شریک سعودی خود که از شاهزادگان است به زندان افتاد .. دادگاه سعودی در سال ۲۰۱۱ وی را به ۵ سال زندان و ۵۰۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

پس از اجرای حکم ۳۰۰ ضربه شلاق صدماتی به نخاع وی وارد شد، و نجلا اکنون منتظر اجرای بقیه حکم و تحمل ۵۰ ضربه شلاق به صورت هفتگی است.

“شورای ملی زنان” مصر از رئیس جمهوری این کشور درخواست کرده است برای توقف اجرای حکم شلاق نجلا و آزادی وی از زندان‌های سعودی وارد عمل شود.

این شورا همچنین علاوه بر ارسال یادداشتی به سفارت عربستان سعودی در قاهره برای اطلاع رسانی در خصوص دلایل بازداشت نجلا و محاکمه و زندانی کردن وی، از “محمد کامل عمرو” وزیرخارجه مصر خواسته است، راه حلی سریع برای آزادی این زن مصری بیابد.

“الطاهر الهاشمی” دبیرکل اتحادیه “آل البیت” در مصر خواستار تشکیل سریع کمیته‌ای از سوی وکلا برای دفاع از این زن مصری و بررسی پرونده و اتهامات و نحوه محاکمه وی شد.

الهاشمی اقدامات صورت گرفته علیه این زن مصری و دیگر بازداشت شدگان در زندان‌های سعودی را با اصول اخلاقی و قوانین بین المللی متناقض دانست.

بیش از ۷۰۰ شهروند مصری در زندان‌های سعودی، بازداشت هستند.

دکتر “یحیی وفا” استاد جراحی استخوان در دانشگاه “طنطا” و پدر نجلا یحیی تأکید کرد دلیل به زندان افتادن دخترش، اختلاف با شاهزاده سعودی است.

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یحیی وفا نوشت: نجلا در سال ۲۰۰۷ برای تأسیس شرکت “خدمات مراسم عروسی” به عربستان رفت.. این شرکت به سرعت پیشرفت کرد، تا جایی که به افراد نزدیک به خاندان سعودی هم خدمات ارایه می داد.. در این میان یکی از شاهزادگان زن سعودی، تعدادی از سهام شریک سعودی نجلا را خرید و با سرمایه گذاری ۲ میلیون ریالی در این شرکت، به نجلا پیشنهاد کرد که رستورانی دایر کند.. اما پس از مدتی روابط نجلا با این شاهزاده و نزدیکان او رو به تیرگی نهاد و او در جریان یکی از سفرهایش به مصر، باخبر شد که دفتر شرکتش در ریاض بازرسی و تعظیل شده است. نجلا در سال ۲۰۰۹ هنگام بازگشت به عربستان، بازداشت شد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.