شلیک دو موشک به سوی هواپیمای مسافربری روسیه در آسمان سوریه

۰۹اردیبهشت،

مقام‌های دولت روسیه اعلام کردند که دو موشک به سمت یک هواپیمای مسافربری این کشور که دست کم ۱۵۹ سرنشین داشته و از فراز قلمرو سوریه به سوی روسیه در حرکت بوده، شلیک شده است. البته این دو موشک به هواپیمای مذکور اصابت نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، منابع مطلع روسیه اعلام کردند: مقام‌های دولت سوریه مسکو را صبح دوشنبه درخصوص این مساله مطلع کردند که نیروهایی نامشخص دو موشک زمین به هوا را به سمت یک هواپیمای خطوط هوایی روسیه شلیک کردند که البته دو موشک در نزدیکی این هواپیمای مسافربری منفجر شدند.

خلبانان این هواپیمای مسافربری تلاش کردند تا اقداماتی را برای فرار از این دو موشک شلیک شده انجام دهند تا جان مسافران را نجات دهند.

منبع مطلع دولت روسیه همچنین گزارش داد که گمان می‌رود که این هواپیمای مسافربری به عمد مورد هدف این دو موشک قرار گرفته است. البته مشخص نیست که آیا عاملان این دو اتفاق می‌دانستند که این هواپیمای مذکور متعلق به دولت روسیه است یا خیر.

وزارت خارجه دولت روسیه نیز در وب پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: هواپیمای مذکور در ساعت ۱۶:۵۵ به وقت مسکو مورد هدف این دو موشک قرار گرفته است. همچنین اقدامات اضطراری برای مشخص کردن تمامی موارد احتیاطی از جمله برقراری ارتباط با مقام‌های سوری در نظر گرفته شده است.

این هواپیما در ۲۹ آوریل ماه جاری میلادی از شرم الشیخ واقع در مصر به سمت غازان واقع در جمهوری تاتارستان در حرکت بود که مورد هدف این دو موشک قرار گرفت.

آژانس فدرال گردشگری روسیه نیز به آژانس‌های خبری این کشور گفت: در جریان این اتفاق هیچ کس مجروح نشد و خسارتی برای هواپیما به وجود نیامد و بر اساس برنامه‌ریزی این هواپیما با ۱۵۹ مسافر و هشت خدمه به زمین نشست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.