شمارش ۲۷ میلیون رای پیش از موعد انتخابات آمریکا؛ اوباما از رامنی پیشی گرفت

این مطلب در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

تاکنون در ۳۴ ایالت آمریکا به علاوه منطقه فدرال واشنگتن دی سی بیش از ۲۷ میلیون نفر سریعتر از موعد مقرر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت نمودند که بر اساس شمارش آرا، باراک اوباما با آرای کمی از رقیب جمهوریخواه خود میت رامنی پیشی گرفته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون انتخابات آمریکا رای دهندگان در این کشور و همچنین قوانین ایالتی از۴ تا ۵۰ روز پیش از آغاز انتخابات می توانند سریعتر از موعد آرای خود را برای حزب و نامزد مورد علاقه به صندوق رای بیندازند.

انتخابات اصلی آمریکا فردا سه شنبه به وقت محلی در سراسر این کشور برگزار می گردد.

بر اساس گزارش های رسیده تاکنون دموکرات ها در ایالت های کلیدی مانند آیوا، فلوریدا، نوادا، کارولینای شمالی و اوهایو از جمهوریخواهان با اختلاف اندکی جلو می باشند.

هر چند اوباما در این ایالت های سرنوشت ساز در سال ۲۰۰۸ با اختلاف بیشتری از رقیب خود جان مک کین جلوتر بود.

در ایالت فلوریدا از سه میلیون و ۹۰۰ هزار رای که تاکنون به صندوق های رای ریخته شده است، ۴۳ درصد به اوباما و ۴۰ به درصد رامنی رای داده اند.

در ایالت آیوا تاکنون ۶۱۴ هزار نفر در پای صندوق های رای شرکت نموده اند که اوباما ۴۳ درصد و رامنی ۳۲ درصد آرای شرکت نمایندگان را به خود اختصاص داده اند.

در ایالت نوادا از ۶۲ هزار رای که به صندوق ها ریخته شده، ۵۹ درصد به اوباما و ۳۹ درصد به رامنی رای دادند در ایالت کارولینای شمالی دو نیم میلیون رای تاکنون رای دادند که سهم اوباما ۴۸ درصد و رامنی ۳۲ درصد است.

تاکنون در ایالت اوهایویک میلیون ۶۰۰ هزار رای نفر سریعتر از موعد مقرر رای دادند که ۲۹ درصد اوباما و ۲۳ درصد به رامنی رای داده اند.

اما در ایالت کلرادو جمهوریخواهان با درصدی کمی از دموکرات ها جلو می باشند، تاکنون یک میلیون ۶۰۰ هزارنفردر پای صندوق های رای حاضر شدند که ۳۷ درصد به میت رامنی و ۳۵ درصد به اوباما رای داده اند.

گفتنی در سال ۲۰۰۸ باراک اوباما توانست در ایالت مهم کلرادو رقیب خود جان مک کین را شکست دهد.

میت رامنی رقیب سرسخت اوباما در واکنش به این نتیجه اظهار امیدواری نمود که فردا این فاصله از بین برود.

تا ساعاتی دیگر تبلیغات انتخابات در آمریکا به پایان می رسد، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.