شمار دانش‌آموزان به بیش از ۱۴ میلیون نفر افزایش می‌یابد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

2-917.jpg

رییس مرکز آموزش و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در پایه میانی شاهد روند افزایشی تعداد دانش آموزان خواهیم بود، گفت: پیش بینی می‌کنیم تعداد دانش آموزان در سال ۱۴۰۴ به ۱۴ میلیون و ۲۲۸ هزار نفر افزایش یابد.

یوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۳۵۰ نفر از اسامی دانش آموزان در سامانه آموزش و پرورش به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد شش میلیون و ۸۵۶ هزار و ۶۲۱ نفر در مقطع ابتدایی، ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۳۶۰ نفر در مقطع راهنمایی و سه میلیون و ۲۶۲ هزار و ۶۷۲ نفر در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل می باشند.

وی با بیان اینکه شش میلیون و ۶۳ هزار و ۵۴۰ نفر از کل جمعیت دانش آموزی را دختران و شش میلیون و ۴۶۳ هزار و ۸۱۰ نفر را دانش آموزان پسر تشکیل می‌دهند، عنوان نمود: همواره نسبت جنسیتی مدارس ۴۸ درصد در بین دختران و ۵۲ درصد در بین پسران بوده که این روند معمولا تغییر چندانی نمی‌کند.

وی درباره افزایش تعداد دانش آموزان در دهه ۹۰ و دهه آینده عنوان نمود: تا سال ۹۲ پیش بینی می‌شود تعداد دانش آموزان با افزایش ۳۰ هزار نفری مواجه شود؛ ضمن آنکه طبق آمار، روند افزایش جمعیت دانش آموزی در پایه میانی پیش بینی می‌شود.

به گفته رییس مرکز آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش، بر اساس آمار و طبق پیش بینی این مرکز سال ۱۴۰۴ تعداد دانش آموزان با روند افزایشی فعلی به ۱۴ میلیون و ۲۲۸ هزار نفر خواهد رسید که طی این سالها نیز ۴۸ درصد دانش آموزان را دختران و ۵۲ درصد را دانش آموزان پسر تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.