شمال کشور باران می بارد/ هشدار برای آبگرفتگی و سیلاب/ استان های شرقی منتظر گرد و غبار باشند

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در مناطق شمالی کشور طی امشب و فردا خبر داد.

عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی به سبب عبور موجی از تراز میانی جو در مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات شمالی البرز افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته وی، بررسی نقشه های پیش یابی بیانگر تشدید بارش باران در سواحل شرقی دریای است براین اساس طی روز یکشنبه بارش باران گاهی با رعدوبرق توام با وزش باد دراستانهای مازندران، گلستان، شمال سمنان و با شدت کمتر در خراسان شمالی پیش بینی می شود.

امیدوار اظهار داشت: این وضعیت در روز یکشنبه در سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و شمال شرق کشور ادامه می یابد و فعالیت بارشی در این مناطق از اواخر این روز خاتمه می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بنابراین آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها دراین مناطق دور از انتظارنیست و توصیه می شود مسافران در حاشیه رودخانه های این مناطق طی این مدت تمرکز نکنند.

وی افزود: از روز دوشنبه تا اواخر هفته جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب نقاط کشور حاکم است.

امیدوار یادآور شد: طی دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با باد و گرد و خاک انتظار می رود.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.