شمقدری به مجلس شورای اسلامی رفت

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پیرامون توضیحات دربارهٔ خانه سینما؛

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با اعلام خبر شکایت مسئولان خانه سینما از جواد شمقدری در پرونده خانه سینما اعلام کرد: مسئولان خانه سینما و جواد شمقدری برای ارائه توضیحات در کمیسیون اصل نود حضور یافتند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از خانه ملت؛ مصطفی افضلی‌فردگفت: کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در حال بررسی موضوع شکایت مسئولان خانه سینما از جواد شمقدری به عنوان مسئول سازمان سینمایی کشور وقت است که گزارش نهایی آن را به زودی آماده خواهد کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، افزود: موضوع شکایت، عملکرد سازمان سینمایی درخصوص جایگاه خانه سینما و ادامه فعالیت این مجموعه صنفی است و تقریبا ۱۰ نفر از اعضای خانه سینما و جواد شمقدری برای ارائه توضیحات به کمیسیون اصل نود آمدند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: اطلاعات لازم برای این پرونده جمع‌آوری شده و کمیسیون اصل نود باید آنها را آنالیز و سپس گزارش نهایی را آماده می‌کند.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز ۱۴ دی سال ۱۳۹۰ از انحلال خانه سینما با توجه به تخلفات آن خبر داد ولی محمدمهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما، اعلام کرد این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کند. یکی ازاعضای هیأت موسس خانه سینمای ایران نیز معتقد بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان انحلال تشکل صنفی سینماگران را ندارد.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس،‌هرکس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند. کمیسیون اصل نود مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قضائیه مربوط است، رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.