شمقدری: یک میلیارد تومان به «قلاده‌های طلا» کمک کردیم

شمقدری با یادآوری حضور «قلاده‌های طلا» در جشنواره‌ی فیلم فجر گفت: در مرحله جشنواره هم مسوولانی معترض کار بودند و با پخش فیلم مخالفت جدی داشتند اما با جدیت و رایزنی ما و به خصوص آقای دکتر حسینی و انعکاس موضوع به دفتر مقام معظم رهبری و دفتر ریاست محترم جمهور در نهایت فیلم در جشنواره به نمایش درآمد.

رییس سازمان سینمایی در جدیدترین اظهارنظرش درباره‌ی پروژه سینمایی «قلاده‌های طلا» اعلام کرد که نزدیک به یک میلیارد تومان به این پروژه کمک کرده است.

جواد شمقدری در گفت‌‌وگویی با ایسنا، با اشاره به مراحل ساخت فیلم ابوالقاسم طالبی یادآور شد: آقای طالبی همزمان با ساخت فیلم «پایان نامه» روزی به من گفت: «می‌خواهم فیلمی در خصوص فتنه ۸۸ و ابعاد گسترده آن کار کنم. آیا شما حمایت خواهید کرد؟» گفتم قطعا این یکی از سیاست‌های ماست.

وی ادامه داد: بعدا که ایشان فیلمنامه را کامل کرده بود و برای مطالعه و نظرخواهی به من داد، گفت: «من تلاش می‌کنم بودجه فیلم را از جای دیگری جور کنم که مبادا به عنوان کار دولتی، فیلم را جریانات روشنفکری و مخالف در سینما بکوبند.» من هم گفتم احتیاط خوبی است. اما هر وقت دیدی هیچ کس سرمایه‌گذاری نمی‌کند به هر حال ما حاضریم.

شمقدری تصریح کرد: بعد فهمیدم با «روایت فتح» به نتیجه رسیدند. در میانه فیلمبرداری خبر شدم مشکلاتی برای فیلمنامه به وجود آمده و حتی حرف از توقف کار به وجود آمده که من سرانجام با دو طرف شروع به رایزنی کردم و بالاخره مسئولان را که معترض بودند قانع کردم که اگر واقعا قصد توقف کار را دارند حداقل بگذارند پس از پایان فیلمبرداری و آماده شدن نسخه اکران که در میانه کار برای هیچ کس تبعات خوبی ندارد.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: در مراحل پایانی فیلمبرداری و تدوین بحث کمبود نقدینگی و بودجه مطرح شد که بلافاصله آمادگی سازمان سینمایی را برای مشارکت در سرمایه‌گذاری اعلام کردیم و در نهایت موسسه رسانه‌های تصویری قرار شد با پرداخت یک سوم هزینه‌های فیلم در یک سوم حقوق و مالکیت این فیلم مشارکت کند و این نقدینگی که نزدیک یک میلیارد تومان بود اواسط دی ماه ۹۰ به پروژه تحویل داده شد.

شمقدری با یادآوری حضور «قلاده‌های طلا» در جشنواره‌ی فیلم فجر گفت: در مرحله جشنواره هم مسوولانی معترض کار بودند و با پخش فیلم مخالفت جدی داشتند اما با جدیت و رایزنی ما و به خصوص آقای دکتر حسینی و انعکاس موضوع به دفتر مقام معظم رهبری و دفتر ریاست محترم جمهور در نهایت فیلم در جشنواره به نمایش درآمد که الحمدلله با استقبال خوبی روبرو شد و جای نگرانی هم نبود. بعدها آقای طالبی از ما خواست تا پایان اکران عمومی از سوی ما خبری صادر نشود که سازمان سینمایی در ساخت فیلم مشارکت کرده است.

وی ادامه داد: آقای طالبی معتقد بود برخی از این خبر سوء استفاده‌های خود را خواهند کرد و دوباره با چسباندن آن به جریان موهوم انحرافی برای انکار آن دردسر درست کنند و ماهم پذیرفتیم.

شمقدری با اشاره به مصاحبه‌ی فروردین ماه ابوالقاسم طالبی در برنامه‌ی «هفت» یادآور شد: علیرغم مصاحبه صریح آقای ابوالقاسم طالبی در برنامه «هفت» مبنی بر عدم حمایت سازمان سینمایی از این فیلم، ما هم واکنشی نداشتیم و سخنی نگفتیم. اما الان به نظر می‌رسد بیان این همکاری دیگر نتواند دست‌آویزی برای ضربه زدن به این کار سینمایی شود. به هر حال الان سازمان سینمایی و موسسه رسانه‌های تصویری به عنوان یکی از مالکان و سرمایه‌گذاران این فیلم سینمایی اعلام می‌شوند و باز هم اعلام می‌کنم از هر پروژه سینمایی که فتنه‌های در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را افشا می‌کنند، حمایت خواهیم کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.