شناسایی ژن‌های موثر در سرطان کشنده کبد

مهمتر اینکه اکنون ما از ژنهای جدید و تاثیرات آنها روی سرطان مجرای صفرا مطلع هستیم و هم اکنون باید آزمایشات بیشتری روی جنبه‌های بیولوژیکی این ژنها انجام دهیم تا مشخص شود که چگونه این ژنها در ایجاد سرطان نقش دارند.

پزشکان و متخصصان ژنتیک از شناسایی چند ژن جدید خبر داده‌اند که بروز جهش‌های ژنتیکی در آن‌ها، عامل ایجاد برخی از سرطان‌ها است.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا،‌ این پزشکان می‌گویند یافته جدید می‌تواند راه را برای درک و شناسایی بهتر نوع کشنده سرطان کبد، هموار سازد. گروهی از متخصصان دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه خون کائن در تایلند با استفاده از آخرین تکنیک‌های تهیه ژنوم موفق شده‌اند این ژنهای جهش یافته را شناسایی کنند.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد به نقل از مجله تخصصی «نیچر ژنتیک»،‌ پروفسور تی بین تین که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته خاطرنشان ساخت: شناخت این ژنها درک ما را نسبت به سرطان مجرای صفرا افزایش می‌دهد. مهمتر اینکه اکنون ما از ژنهای جدید و تاثیرات آنها روی سرطان مجرای صفرا مطلع هستیم و هم اکنون باید آزمایشات بیشتری روی جنبه‌های بیولوژیکی این ژنها انجام دهیم تا مشخص شود که چگونه این ژنها در ایجاد سرطان نقش دارند.

این متخصصان در آزمایشات تعیین ژنوم توانستند جهش‌های ژنی را در ۱۸۷ ژن شناسایی کنند. به این ترتیب کارشناسان به اطلاعات بیشتری در زمینه مکانیسم‌های مولکولی این سرطان دست پیدا کردند که بی تردید در بهبود شرایط کنترل و درمان آن موثر خواهند بود.

عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.