شناسایی ۴۱۷ تخلف و تعلیق ۵۱ پروانه ارتباطی

گرچه تعدد اپراتورهای ارتباطاتی در کشور چندان زیاد نیست اما باید برای کنترل برنامه‌ها و نحوه عمل به تعهدات ذکر شده در پروانه‌ اپراتورها نظارتی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سازمان تنظیم مقررات طی سال گذشته اعلام کرده بود که نظارت بر اپراتورهای تلفن همراه آغاز شده است.

مدیر کل نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات درباره آخرین وضعیت سیستم نظارت آنلاین به ایسنا گفت: نظارت بر اپراتورهای سرویس‌های فناوری اطلاعات به دو روش نظارت از راه دور و نزدیک انجام می‌شود.

حسن رضوانی افزود: نظارت از راه دور در حال حاضر در سالن‌های مانیتورینگ نظارت بر خط، در ستاد و مناطق سازمان انجام می‌شود و اپراتورها بخشی از دسترسی‌های لازم را درباره پایش کمی و کیفی سرویس فراهم کرده و عملکرد آن‌ها در حال پایش است.

وی با اشاره به نظارت از راه نزدیک گفت: در این بخش بازرسی و بازدید در محل اپراتور توسط مناطق هفت‌گانه انجام می‌شود و در حال حاضر مجموع اپراتورهای این حوزه ۱۶۹۴ عدد است که در شش ماهه سال ۹۹۴ بازرسی انجام شده و در بخش نظارت از راه دور شاخص‌های مرتبط به طور دائمی نظارت شده‌اند.

رضوانی در پایان تاکید کرد: در نتیجه این نظارت‌ها از مجموع ۶۹ هزار و ۵۷۶ شاخص شناسایی شده، تعداد ۴۱۷ تخلف شناسایی و با اعمال مقررات لازم تعداد ۱۶۰ عدد از آن‌ها حل شده و تعداد ۵۱ مورد تعلیق پروانه بوده است.

به گزارش ایسنا، در مرحله اول کاربران باید با مراجعه به سایت اپراتوری که از آن خدمات دریافت می‌کنند نسبت به طرح شکایت و دریافت کد ۱۷ رقمی پیگیری اقدام کنند و اپراتور باید در مدت زمان مشخص و تعیین شده به شکایت شاکی رسیدگی کند.

در صورتیکه اپراتور در بازه زمانی تعیین شده و مطابق با قراردادهای فیمابین، پاسخگوئی لازم را انجام ندهد کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع در سایت رگولاتوری با آدرس www.cra.ir و ورود کد پیگیری ۱۷ رقمی که از سایت اپراتور دریافت کرده‌اند، موضوع شکایت و عدم پاسخگوئی اپراتور را پیگیری کنند.

کاهش زمان پاسخگوئی به شکایات، طرح و پیگیری شکایات به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و نظارت هوشمند از مزایای سامانه جامع پاسخگوئی به شکایات عنوان و اعلام شده که رگولاتوری به منظور پاسخگوئی و حفظ حقوق مشترکان، از طریق مناطق هفتگانه خود و با همکاری هفت دستگاه دیگر عضو تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل بازار موضوع شکایات را پیگیری می‌کند.

تفاهم‌نامه پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در سال ۹۰ بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس امنیت و اطلاعات عمومی ناجا، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی ناجا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات مبادله شد.

اما در همین زمینه مدیر کل نظارت بر سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته بود که بیش‌ترین شکایات کاربران در رابطه با اینترنت پرسرعت است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.