شناسایی ۵ بیمار مبتلا به اومیکرون در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی و ثبت پنج بیمار مبتلا به اومیکرون در استان خبر داد.

شناسایی ۵ بیمار مبتلا به اومیکرون در هرمزگان

به گزارش ممتاز نیوز، فاطمه نوروزیان روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: پنج مورد نمونه مشکوک به اومیکرون از هرمزگان به تهران ارسال شده بود، که پس از آزمایش های انجام شده قطعیت مبتلای همه موارد به این سویه جدید قطعی شد.

وی بیان داشت: متأسفانه با شناسایی پنج مورد اومیکرون درهرمزگان و باتوجه به سرعت بالای انتشار آن، این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری در استان آلوده به این بیماری باشند که باید مردم بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: توصیه اصلی ما به مردم تکمیل هرچه سریع تر واکسیناسیون است به طوری که آن هایی واکسن دریافت نکرده اند به طور حتم نسبت به زدن واکسن در هر سه دز باید اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی اومیکرون در هرمزگان مردم باید رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند و حتی الامکان با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس در فضاهای باز از یک ماسک و در فضاهای سربسته بدون تهویه از ۲ ماسک استفاده ‌کنند.

محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته از شناسایی ۶ مورد بیمار جدید مبتلا به سویه اومیکرون در کشور خبر داد که پنج نفر از آنها در هرمزگان و یک نفر در بابل بوده است.

پیش از این، هفت مورد ابتلا به این سویه جدید و یک مورد نیز در مشهد مقدس شناسایی شدو با احتساب موارد جدید، تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به اُمیکرون در کشور به ۱۴ نفر رسید.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.