شناسایی ۱۹۲ خوشه صنعتی در ایران

۱۶اردیبهشت،

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ازشناسایی ۱۹۲ خوشه صنعتی در ایران خبر داد و گفت: از این تعداد برای ۲۰ خوشه صنعتی پروانه بهره‎برداری صادر شده و مطالعات مربوط به ۷۰ خوشه دیگر نیز به اتمام رسیده است.

به گزارش ایسنا، فخرالله مولایی در اولین همایش ملی گز بلداجی در شهرکرد ، برگزاری چنین همایشهایی را پیش زمینه توسعه پایدار در عرصه تولید عنوان کرد وگفت: مطالعات ۳۰ خوشه صنعتی در حال انجام است و ۲۰ خوشه نیز تا پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر توسعه خوشه‌های صنعتی درسراسر کشور، خاطرنشان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در رابطه با ایجاد خوشه‌های صنعتی همه مساعدتهای لازم را ارایه می کند.

وی بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد و اظهار داشت: رشد صادرات محصولات غیرنفتی از برگزاری همین همایشها نشات می گیرد و برهمین اساس باید از این همایشها حمایت کرد تا دستاوردهای مهم آن در آینده بیش از پیش نمایان شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعداد واحدهای صنعتی کشور را ۳۰هزار واحد برشمرد و افزود: بیش از ۹۲ درصد واحدهای صنعتی کشور در حیطه صنایع کوچک است.

مولایی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۰ هزار طرح نیمه تمام در شهرکهای صنعتی کشور وجود دارد، ادامه داد: ۱۷ هزار از این طرح ها بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، استقرار صنوف تولیدی در شهرکهای صنعتی را از مهمترین برنامه‌های این سازمان برشمرد و تصریح کرد: این صنوف تولیدی پیش از این در سطح شهرها پراکنده بودند که مشکلات بسیاری از جمله آلودگی‌های صوتی و مسائل اجتماعی را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: این در حالی است که با استقرار این صنوف در شهرکهای صنعتی این مشکلات برطرف و امور صنوف تولیدی ساماندهی می گردد.

در این همایش ، همچنین از پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی خوشه صنعتی گز بلداجی و تمبر یادبود “نخستین همایش ملی گز بلداجی” رونمایی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.