شنوندگان ایرانی گرم‌ترین شنوندگان

“شاهین فرهت” می گوید:شنوندگان ایرانی با توجه به عادات ویژه‌ی خود در زمان شنیدن موسیقی‌های مختلف مثل موسیقی کلاسیک از گرم‌ترین شنوندگان هستند.

“شاهین فرهت”سمفونی ساز برجسته‌ی کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت:موسیقی کلاسیک نوعی موسیقی است که مقداری تفکر و علم در آن به کار رفته و این نوع موسیقی از سال‌‌های خیلی دور بین مردم مرسوم بوده به طوری که طرفداران این نوع موسیقی بیشتر در ایران جوانان کشور بودند؛در حالی که موسیقی کلاسیک در مغرب زمین بیشتر مورد توجه افرادمسن است.
وی ادامه داد:این یک ویژگی عالی در شنوندگان جوان ایرانی ماست که طرفدار موسیقی کلاسیک هستند و این موضوع نشان می‌دهد که شنوندگان ایرانی از گرم‌ترین شنوندگان دنیا هستند.
وی در ادامه گفت:زمانی که با سمفونی سازان برجسته‌ی کشورهای مختلف صحبت می‌کردم،‌آنها از مردم گرم‌ایران و سطح بالای موسیقی در بین مردم سخن می‌گفتند.
فرهت ادامه داد:ما در کشورمان و با توجه به نقاط مختلفی دارای فولکلور‌ی غنی هستیم و بعد ملودی هم در موسیقی نقاط مختلف کشورمان دارای برجستگی بیشتری است و باید حمایت زیادی از این نوع موسیقی صورت بگیرد؛در غیر این صورت از بین خواهد رفت.
وی گفت:آلبوم‌هایی که امروزه وارد بازار می‌شوند؛بیشتر جنبه‌ی پولی دارند،این را هم باید بدانیم که ما در کشورمان موسیقی پاپ هم داریم که الهام گرفته شده از موسیقی ایرانی است.
در پایان گفتنی است؛”شاهین فرهت” در حال ساختن سمفونی جدیدی است که آن را به “هرند فرهت” تقدیم کرده و از تم‌های مختلف “هرند فرهت” استفاده کرده است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.