شهرداری تهران، پارکینگ ۳۰۰۰ خودرویی در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌سازد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ساماندهی فضای توقف خودروها، پیش نیاز روان سازی تردد خودروهاست و پارکینگ بزرگ مشارکتی با گنجایش ۳ هزار خودرو در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) احداث می شود.

شهرداری تهران، پارکینگ ۳۰۰۰ خودرویی در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌سازد

به گزارش ممتاز نیوز، جلال بهرامی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از پارکینگ هوشمند امیرکبیر، آن را سرآغاز رویکرد مدیریت شهری برای پارکینگ‌سازی برشمرد و گفت: علاوه بر این پارکینگ که برای پارک ۵۵۰ خودرو ظرفیت دارد، ۳ پارکینگ دیگر نیز با ظرفیت ۱۳۸۲ خودرو در دست احداث است.

وی با اشاره به آغاز احداث پارکینگ شهید باقری در منطقه ۱۸، اظهار کرد: در طراحی و اجرای پارکینگ‌های جدید، موضوعاتی همچون ایمن‌سازی این فضاها و تجهیز آنها به امکانات اطفای حریق و همچنین هوشمندسازی پارکینگ‌ها از طریق مجهز بودن آنها به سیستم‌های هوشمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه موضوع سامان‌بخشی به تردد و توقف خودروها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: احداث پارکینگ‌ها و افزایش فضای پارک خودروها به واقع امکاناتی هستند برای خلق فرصت‌هایی که می‌توانند تا حدی خیابان‌های شهر را از توقف انبوه خودروها نجات دهند.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بهرامی در خاتمه از احداث یک باب پارکینگ مشارکتی در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) خبر داد و گفت: این پارکینگ ۶ طبقه و مساحت ۲۴ هزار و ۸۴۰ متر مربع و زیربنای ۷۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع دارد که با بهره‌برداری از این پارکینگ که از ظرفیت پارک ۳ هزار دستگاه برخوردار است، به میزان قابل توجهی از دغدغه پارک خودرو برای ساکنان منطقه و زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.