شهرزاد و پرنده آتشینِ شهداد به روایت تصویر

۱۵اردیبهشت،

در حاشیه برگزاری بیست و ششمین جشنواره کتاب تهران، غرفه انجمن موسیقی ایران از آلبوم‌های تصویری ˝شهرزاد˝ و ˝پرنده آتشین˝، آثاری از ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری شهرداد روحانی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، در حاشیه برگزاری بیست و ششمین جشنواره کتاب تهران، غرفه انجمن موسیقی ایران از آلبوم‌های تصویری “شهرزاد” و “پرنده آتشین”، آثاری از ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری شهرداد روحانی رونمایی کرد. این کنسرت سال ۱۳۸۹ در سالن همایش‌های برج میلاد تهران پس از یک ماه تمرین ارکستر زیر نظر شهداد روحانی اجرا شد.

محمدحسین پورمعین سرگروه کلارینت ارکستر سمفونیک تهران دربارهٔ قطعات اجرا شده در این مراسم گفت: یکی از قطعات سخت ما در این کنسرت “پرنده آتشین” بود که چه از نظر ریتم و چه از نظر تکنیک، قطعه دشواری بود و البته قطعه شهرزاد هم دقیقا همچنین شرایطی داشت.

پورمعین همچنین گفت: “شهرزاد” جزو قطعات کلاسیک و شرقی است که داستانش هم معروف است و این قطعه توسط ارکستر سمفونیک به خوبی اجرا شد و فکر نمی‌کردم که انقدر تصویر و صدای خوبی داشته باشد.

در پایان این مراسم علی ترابی رئیس انجمن موسیقی ایران نیز‌ اظهار کرد: امیدواریم که آثاری دیگری از ارکستر سمفونیک تهران به صورت تصویری در سال ۹۲ منتشر شود.

علی ترابی افزود: دو اثر از ارکستر موسیقی ملی ایران نیز در دست انتشار یافتن داریم که یکی رپرتوآر “شب دهم” و دیگری رپرتوآر “عاشقانه‌ها” از آثار تجویدی است.

او در پایان از بابک رضایی نیز تشکر کرد که در زمان مدیریت خود در انجمن موسیقی برای تصویربرداری این کنسرت‌ها اقدامات لازم را انجام داده است.

شهداد روحانی برای این مراسم یادداشتی را نوشته بود که در آن اینگونه آورده بود؛

خبر انتشار یافتن دو دی وی دی از ارکستر سمفونیک تهران بنده را بسیار خوشحال کرد. انجمن موسیقی با انتشار یافتن این دو اثر قدم بزرگی در راه ترویج هنر والا در جامعه برداشته است‌ و این اقدام سبب خواهد شد که نه تنها ایرانیان عزیز بلکه اشخاصی از کشورهای مختلف جهان شناخت بهتری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور ما داشته باشند و من این اقدام انجمن موسیقی را به فال نیک می‌گیرم. آرزوی سالی پرکار و پربار برای مسؤولان محترم را دارم.

در غرفه انجمن موسیقی ایران علی ترابی رئیس انجمن موسیقی، فرشید حفظی‌فرد؛ سرگروه ابوا ارکستر سمفونیک تهران و محمدحسین پورمعین سرگروه کلارینت ارکستر سمفونیک تهران حضور داشتند.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.