شهرک‌سازی در فلسطین غیرقانونی است

جام جم آنلاین: هفته نامه نوول اوبسرواتور فرانسه نوشت: دبیر کل سازمان ملل متحد طرح احداث سه شهرک یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن را غیر قانونی خواند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هفته نامه فرانسوی «نوول اوبسرواتور»، «بان کی مون» در بیانیه ای اعلام کرد که هرگونه فعالیت شهرک سازی بر پایه حقوق بین الملل غیر قانونی است.

بر پایه بیانیه رژیم صهیونیستی، سه شهرک «بروخین»، «سنسنه» و «رحلیم» به رسمیت شناخته شده و جزء اراضی اشغال شده اسرئیل معرفی شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد عمیقا ناراحتی و نارضایتی خود را از تصمیم رژیم صهیونیستی در به رسمیت شناختن این شهرک ها ابراز کرد.

در شهرک های «بروخین» و «رحلیم» در شمال کرانه باختری به ترتیب ۳۵۰ و ۲۴۰ نفر سکونت دارند و همچنین جمعیت شهرک «سنسنه» در جنوب کرانه باختری نیز ۲۴۰ نفر گزارش می شود.

سخنگوی «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام کرد: نتانیاهو مذاکرات را به بن بست کشاند.

این گزارش حاکی است؛ این تصمیم یک هفته پس از آن اعلام شد که محمود عباس در نامه ای به بنیامین نتانیاهو ، توقف شهرک سازی و بازگشت به مرزهای پیش از ۱۹۶۷ میلادی را خواستار شده بود. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.