شهروندان اروپایی برای یافتن فرصت شغلی به مناطق دیگر مهاجرت می کنند

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۸
۰۰:۰۳:۱۲٫۰۰
بحران اقتصادی در کشورهای اروپایی باعث شده است بخش گسترده ای از نیروی کار این کشورها به مناطق دورافتاده ای مانند آمریکای جنوبی مهاجرت کنند.
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی با اشاره به افزایش میزان بیکاری در اسپانیا به حدود بیست و پنج درصد گفت مشکلات مالی و اقتصادی در اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی باعث شده است شهروندان آنها به کشورهای دورافتاده ای مانند آرژانتین در آمریکای جنوبی مهاجرت کنند.
«تریزا بو» خبرنگار این شبکه در گزارشی از آرژانتین در این خصوص گفت «مانول لورنزو نیتو» طراح و جواهرساز اسپانیایی است که در مادرید کار می کرد اما در سال دو هزار و نه به علت بحران مالی و اقتصادی در کشورش برای کار و ادامه زندگی به آرژانتین مهاجرت کرده است.
این شهروند اسپانیایی به خبرنگار الجزیره گفت اکنون میزان بیکاری در کشور من بیش از بیست درصد است در سال دو هزار و نه وقوع بحران در اسپانیا قابل پیش بینی بود به همین علت من از اسپانیا خارج شدم. اکنون می توانم در آرژانتین زندگی را بگذرانم. با توجه به شرایط کنونی در اسپانیا به هیچ وجه قادر به زندگی نبودم.
خبرنگار این شبکه در ادامه گفت این جواهرساز اسپانیایی یکی از هزاران شهروند اروپایی است که در سال های اخیر به آرژانتین مهاجرت کرده اند. آمارهای جدید نشان می دهند از زمانی که بحران اقتصادی در اروپا تشدید شده است تعداد شهروندان اروپایی که وارد آرژانتین شده اند دو برابر شده است.
کسانی که در دهه هزار و نهصد و بیست از اروپا به آرژانتین مهاجرت می کردند از جنگ و قحطی در اروپا می گریختند. اما اکنون شهروندان اروپایی از بیکاری و بحران اقتصادی در کشورهایشان می گریزند و به کشورهایی مانند آرژانتین مهاجرت می کنند. هر چند وضعیت اقتصادی آرژانتین بطور کامل خوب نیست اما شهروندان اروپایی که به این کشور وارد می شوند می گویند قادر هستند در این جا فرصت های شغلی بیابند که در کشور خودشان یافتن چنین فرصت هایی در این روزها غیرممکن است.
خبرنگار الجزیره انگلیسی در پایان گفت اکنون برخی از مناطق بوئنوس ایرس مملو از خارجیانی است که برای ادامه زندگی به این جا آمده اند. چنین مساله ای چند سال قبل که آرژانتین در حال گذر از بحران اقتصادی و مالی بود کاملا غیرقابل تصور بود. در حالی که مقامات آرژانتین می گویند درهای این کشور را به روی مهاجران خارجی باز گذاشته اند در مقابل کشورهایی مانند برزیل قوانین خود را برای پذیرش مهاجران اروپایی به ویژه مهاجران اسپانیایی تشدیدکرده اند.
۰۰:۰۵:۰۹٫۰۶

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.