شهروند ایرانی پس از پنج سال زندان در آمریکا، به وطن بازگشت

به گزارش ایرنا، میرقلی‌خان چهارشنبه هفته گذشته آزاد شد و آمریکا را به مقصد عمان ترک کرد. وی پس از اقامتی کوتاه در کشور عمان، یکشنبه شب به آغوش وطن بازگشت و مورد استقبال خانواده و جمعی از دوستانش قرار گرفت.

شهرزاد میرقلی‌خان به اتهام واهی خرید تجهیزات دوگانه به همراه همسرش در اتریش دستگیر شد و با گذراندن دوران محکومیت و تبرئه توسط دادگاه این کشور به ایران بازگشت.

وی پس از بازگشت به ایران در سفری به قبرس در سال ۱۳۸۶ توسط مأموران این کشور دستگیر و به درخواست آمریکا به این کشور منتقل و در اقدامی غیرانسانی و غیرحقوقی به پنج سال حبس در آمریکا محکوم و در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۷ در آمریکا زندانی شد.

وی گفته است: من پنج سال از بهترین زمان عمرم را بیگناه در زندان آمریکا سپری کردم. اکنون زمان این است که مادر فرزندانم باشم.

شهرزاد که دو فرزند دارد، از سال ۲۰۰۷، زمانی که ۳۰ سال داشت، در زندان آمریکا به سر می‌برد.

میرقلی خان در هنگام تحمل زندان در آمریکا نیز در یک گفت‌وگوی تلفنی، از شکنجه‌های سخت و مشکلات و مسائل فراوانی که متحمل شده بود، پرده برداشت.

‘حسین نوش‌آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان پس از آزادی میرقلی‌خان اظهار داشت: تقاضای غرامت و شکایت به مراجع حقوقی و قضایی بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری و اعاده حقوق تضیع شده یک شهروند بی‌گناه ایرانی حق دولت و خانم شهرزاد میر‌قلی‌خان است.

**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۲۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.