شهری مختص زنان در عربستان

عربستان سعودی قصد دارد در راستای مدرن‌سازی کشور و همزمان رعایت قوانین شریعت شهر جدیدی مختص زنان بسازد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس،‌ پایگاه خبری «راشاتودی» در مطلبی با اشاره به تصمیم عربستان برای ساختن شهری مختص زنان نوشت: ریاض در تلاش است تا در مسیری میانه قوانین شریعت و بلندپروازی زنان فعالی که آرزوی اشتغال را دارند،‌ حرکت کند. از این رو، طرح جدید قصد دارد تمایل زنان برای کار و اشتغال در عصر مدرن را با محیطی که مطابق با قوانین شریعت است، تلفیق کند.

بر اساس این گزارش، این تک شهر در حال حاضر طراحی شده و قرار است ساخت آن سال آینده آغاز شود. انتظار می‌رود شهداری منطقه «هفوف» در «احسا»، ۵۰۰ میلیون ریال برای سرمایه‌گذاری ساخت این شهر جذب کند و حدود ۵ هزار شغل در صنعت منسوجات، دارو و فرآوری غذا ایجاد کند. شرکت‌هایی با مدیریت زنان و خطوط تولید برای زنان نیز در این شهر وجود خواهد داشت.

در این مطلب آمده: عربستان سعودی به زنان اجازه فعالیت می‌دهد به شرط اینکه از وظایف اصلی آنها در خانه‌داری غفلت نشود. در حال حاضر در شهرهای صنعتی عربستان سعودی، زنان مالک برخی کارخانه‌ها هستند و بعضی از این شرکت‌ها نیز تعداد کمی نیروی زن به استخدام در آورده‌اند.

راشاتودی نوشت: این طرح جدید در راستای خواست دولت عربستان برای مشارکت زنان در توسعه کشور است و علاوه بر این، به ایجاد شغل برای جوانان نیز منجر می‌شود.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۸ نفر   |   تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , شهری مختص زنان, مختص زنان در عربستان


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.