شهر‌ها میزبان “داروخانه‌های طب سنتی” می‌شوند

فروردین ۱۴۰۳

برای ساماندهی طب سنتی در کشور پیش نویس تاسیس داروخانه‌های سنتی آماده شده که پس از تصویب از سال آینده در شهر‌ها راه اندازی می‌شوند.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص داروخانه‌های طب سنتی گفت: یکی از نگرانی‌های مردم داروهای طبیعی و گیاهی است که در عطاری‌ها به فروش می‌رسد. با توجه به اینکه اداره این مراکز نیاز به تخصیص دارو و باید فرد متصدی دوره آموزشی خاص را بگذراند. دو سالیست که ایجاد داروخانه‌های طب سنتی در وزارت بهداشت مطرح شده است. 

وی افزود: این داروخانه‌ها بر اساس یک دستور‌العمل مشخص تاسیس و نظارت خواهند شد، تا خدمات مناسبی را به علاقه‌مندان ارائه دهند. 

دیناروند ادامه داد: خدماتی که در این داروخانه‌ها ارائه خواهد شد، فرا‌تر از عطاری‌ها خواهد بود و حتی بعضی از فرآورده‌هایی هم که نیاز به تجویز پزشک ندارند، در این داروخانه‌ها عرضه می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه پیش‌نویس این داروخانه‌ها تهیه شده است، خاطرنشان کرد: این پیش‌نویس توسط کار‌شناسان مراحل نهایی خود را می‌گذراند که اگر تصویب شود، ابلاغ خواهد شد و امیدواریم از سال ۹۳ این داروخانه‌ها را تاسیس کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.