شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل می‌شود

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-نمایندگان مجلس به منظور برنامه‌ریزی و نظارت بر نحوه‌ی سنجش علمی و پذیرش دانشجویان در دانشگاهها تصویب کردند که شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزییات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور ماده‌ی ۲ این طرح را با ۱۳۰ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ رای به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، به منظور برنامه‌ریزی، تصویب مقررات، هماهنگی و نظارت بر نحوه‌ی سنجش علمی و پذیرش دانشجو برای کلیه‌ی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای و دکترای پیوسته، “شورای سنجش و پذیرش دانشجو” تشکیل می‌شود.

این شورا متشکل از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رئیس شورا، وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، معاونان آموزشی وزرای علوم، آموزش و پرورش، بهداشت، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان دبیر شورا، یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان ناظر و روسای مرکز سنجش آموزش و پرورش و مرکز آزمون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان ناظر است.

در تبصره این ماده آمده است که عضویت اعضاء در این شورا، قابل تفویض به غیر نمی‌باشد و شورا با حضور حداقل ۵ نفر از اعضای غیر ناظر رسمیت می‌یابد.

یکی از اعضای این شورا روسای سه دانشگاه از دانشگاه‌های زیر مجموعه‌ی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاههای غیر دولتی به پیشنهاد وزرای مذکور و انتخاب شورا به عنوان ناظر بود که به دلیل ابهام موجود دراین رابطه طبق ماده ۱۵۵ آیین نامه و با رای مثبت نمایندگان این موضوع به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد تا بعد از بررسی، مجددا در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.