شورای نگهبان ادعای اجرای انتخابات را ندارد

جام جم آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان تشکیل «فراکسیون نظام پارلمانی» در مجلس شورای اسلامی را بی‌مورد خواند. او هم‌چنین با بیان اینکه اصلاح قانون انتحابات در مجمع تشخیص در حال پیگیری است، تاکید کرد که شورای نگهبان ادعا و آرزوی اجرای انتخابات را ندارد.

 عباسعلی کدخدایی در نشست خبری این هفته خود با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا مطرح شده فراکسیون نظام پارلمانی در مجلس در حال شکل‌گیری است، آیا شورای نگهبان در جریان این موضوع است و به طور کلی موضع این نهاد در این خصوص چیست؟ گفت: نظام پارلمانی، فراکسیون نمی‌خواهد. مطرح شدن این گونه مباحث اشکالی ندارد ولی عملیاتی شدن آن نیازمند مبانی قانونی است.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که با توجه به اینکه اصلاح قانون انتخابات از سوی شورای نگهبان مطرح شد، برخی مدعی هستند که این اقدام شبهه تخلفات انتخاباتی را افزایش می‌دهد، ارزیابی شورای نگهبان در این خصوص چیست؟ کدخدایی گفت: به عنوان مثال آیا هنگامی که قانون مجازات یا هر قانون دیگری که اصلاح می‌شود فرض بر این است که تخلف صورت گرفته است. این موارد تجربه‌های بشری هستند و نیازمند ارتقای بیشتری هستند. اینکه مجلس یا هر نهاد قانونگذاری در اصلاح قانونی بروز کند به منزله تخلف در گذشته نبوده و نیست.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.