شورای همکاری خلیج‌فارس پادوی آمریکا در منطقه نباشد

۱۳م اسفند ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سفر به جزایر سه گانه حق طبیعی ماست، چرا که این جزایر جزء خاک لاینفک ایران بوده و شورای همکاری خلیج فارس با ادعاهای بی‌اساس خود برای آمریکا پادویی نکند.

محمد صالح جوکار نماینده یزد و صدوق در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به انتقاد شورای همکاری خلیج فارس از سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به جزایر سه‌گانه گفت: جزایر سه گانه جزو لاینفک خاک کشور ماست و این حق طبیعی ماست که از آن‌جا بازدید کنیم.

وی افزود: متاسفانه بعضی از کشورها خارج از قد و قواره خود حرف می‌زنند اما باید بدانند که نباید بیشتر از اندازه و ظرفیت خود در مسائل دیگران دخالت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ادعاهای بی‌اساس شورای همکاری خلیج فارس علیه کشورمان بیشتر به خاطر کمبودهای داخلی آن‌ها و تحریک‌های آمریکاست اما این حرف‌ها برای ما اساسی نداشته و توجهی به آن‌ها نداریم.

نماینده مردم یزد و صدوق تصریح کرد: امیدوارم این کشورها به خود بیایند و به عنوان پادوی آمریکا در منطقه عمل نکنند چرا که این به صلاح آن‌ها نیست.

جوکار در پایان خاطر نشان کرد: بازدید و سرکشی ما به جزایر سه‌گانه حق ماست و کشورهای منطقه بدانند ما باید مسائل منطقه‌ای را در داخل خود حل کرده و مجری راهبردهای نیروهای فرامنطقه‌ای نباشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.