شورای مصادیق مجرمانه فضای مجازی تشکیل می‌شود

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تصویب تشکیل شورایی برای شناسایی مصادیق جرائم رایانه‌ای و انحرافات فضای مجازی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی با اشاره به تغییر جرائم و حرکت آن به سوی جرایم جدید، اظهار داشت: جرائم رایانه‌ای دارای سابقه تقویمی زیادی نیستند، در نتیجه باید به مرور زمان با مصادیق و آسیب‌های آن آشنا شویم که طی آن تصمیمات مقتضی گرفته شود و قانونگذاری‌ها در این زمینه صورت گیرد.
وی با اشاره به تصویب قانونی مبنی بر تشکیل شورایی برای شناسایی مصادیق مجرمانه فضای مجازی، بیان داشت: این شورا متشکل از دادستانی کل کشور، نمایندگان مجلس، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط به زودی تشکیل می‌شود که طی آن انحرافات فضای سایبری و فعالیت‌های مجرمانه شناسایی و با آنها برخورد شود.
طباطبایی افزود: نمایندگان ذی ربط این شورا در مجلس تعیین شدند و در آینده‌ای نه چندان دور این شورا تشکیل جلسه می‌دهد.
طباطبایی نائینی با اشاره به فعالیت‌های پلیس فضای تبادل اطلاعات ناجا، گفت: با توجه به اینکه این پلیس تخصصی دارای قدمت زیادی نیست، اما اقدامات موثر و مثبتی در برخورد با جرائم رایانه‌ای داشته است.
وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه فضای مجازی، اینترنت و فناوری‌های روز پدیده‌هایی هستند که در کنار آسیب‌ها می‌تواند در خدمت مردم باشد و به پیشرفت و توسعه کشور کمک کند، نباید بی‌جهت محدودیت‌هایی در این فضا ایجاد کنیم.
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس فعالیت‌های پلیس فتا را موثر ارزیابی کرد و افزود: البته باید امکانات و پشتیبانی‌های لازم از سوی افراد متخصص به این پلیس تخصصی داده شود که آنان پس از شناخت آسیب‌ها و جرائم رایانه‌ای به وجود آمده، بتوانند بزهکاران فضای سایبر را پیگیری کنند.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.