شوک تازه حزب الله به اسرائیل

نیروهای حزب الله لبنان به هواپیماهای نظامی بدون سرنشین مجهز شده اند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با انتشار این خبر نوشت: حزب الله از هواپیماهای بدون سرنشین در صورت هرگونه درگیری نظامی با اسرائیل استفاده خواهد کرد.

 

به گزارش «قدسنا»، روزنامه مذکور می افزاید: این نوع هواپیماها که جمهوری اسلامی ایران در اختیار حزب الله قرار داده، قادر به حمل ده ها کیلوگرم موادمنفجره هستند. یدیعوت آحارونوت با اشاره به نگرانی اسرائیل در این زمینه تاکید کرد: احتمالا حزب الله از این هواپیماها برای حمله به اهداف متعددی در شمال اسرائیل [سرزمینهای اشغالی] استفاده خواهد کرد.

 

منابع نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پیش از این هم برآوردهای متعددی از قدرت نظامی حزب الله منتشر کرده اند حاکی از این که ارتش حزب الله دارای دست کم ۱۰ هزار فروند موشک قدرتمند است. (برخی منابع صهیونیستی این رقم را تا ۴۰ هزار فروند هم عنوان کرده اند) بنابراین گزارش ها حزب الله با این قدرت موشکی پیشرفته می تواند مراکزی نظیر تاسیسات دیمونا، پایتخت اسرائیل (تل آویو) و هر مرکز سیاسی، نظامی و امنیتی صهیونیستی را در سراسر فلسطین اشغالی مورد حمله قرار دهد.

 

یادآور می شود این گزارش ها در حالی منتشر می شود که حزب الله تمام قدرت دفاعی و تهاجمی خود را آشکار نکرده و به همین دلیل از قدرت غافلگیری بالایی برخوردار است. در جریان جنگ ۳۳ روزه (تابستان سال ۲۰۰۶) حزب الله با استفاده از همین قدرت غافلگیری اقدام به انهدام ده ها فروند تانک مرکاوا، بالگرد آپاچی و ناوچه پیشرفته ساعر ۵ کرد. حزب الله همچنین در آن جنگ تا نزدیکی های تل آویو را مورد حملات موشکی قرار داد و این در حالی است که جنبش مقاومت ۶ سال پیش، از قدرت نظامی امروز برخوردار نبود.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.