“شیرین قناری بود “رونق بخش سالن های سینما می شود/ کج بینی در حوزه فرهنگ و هنر بیداد می‌کند

۲۸ آبان ،

داود توحید پرست، کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: فیلم سینمایی “شیرین قناری بود”، به عنوان بهترین و کاملترین فیلم من به اعتقادم به لحاظ فرهنگی یکی از بهترین های جشنواره سال قبل بود که متاسفانه با گرفتار شدن به کج فهمی فرهنگی از راه یافتن به بخش مسابقه بازماند.
وی افزود: بدون تردید حداقل سه تن از بازیگران فیلم “شیرین قناری بود” شایسته تقدیر بودند که آن نیز از دید داوران بازماند.
توحید پرست ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر کج بینی و کج فهمی بیداد می کند و مسئولان کشور باید هر چه سریعتر نسبت به این بیماری کشنده و واگیردار فکری کرده و راه درمان ارائه کنند، در غیر این صورت خطرات جبران ناپذیری فرهنگ و هنر این سرزمین را تهدید می‌کند.
این کارگردان اظهار داشت: مهمترین ویژگی فیلم “شیرین قناری بود” اندیشه زیبا و انسانی قهرمان فیلم است که به دنبال ترویج زیبایی ها و مبارزه با زشتی ها است که متاسفانه در همین بخش هم دچار سوء تفاهم شده و از خدا می خواهم که با اکران و نمایش های خصوصی، فعالان عرصه فرهنگ و هنر با دقت بیشتری به این فیلم نگاه کنند و ارزیابی سریعتری از مفاهیم فیلم به مردم ارائه دهند.
توحید پرست عنوان کرد: فیلم سینمایی “شیرین قناری بود” به خاطر موضوع دختران فوتبالی و کل کل هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس به طور قطع رونق بخش سالن های سینمایی شود.
وی افزود: امیدوارم هر سوالی که به صنعت و هنر سینما بها می دهد از فیلم های خوب بخش خصوصی که به راحتی با عامه مردم ارتباط برقرار می‌کنند،دفاع کرده تا این گونه آثار در قالب نابرابر با فیلمهای بخش دولتی که با بودجه های وحشتناک ساخته می‌شوند و عاجز از ارتباط باعامه مردم می باشند نابود نشوند.
توحید پرست تصریح کرد: هم اینک شرایط بسیار اسف باری بر اوضاع اکران حاکم شده و به تنها چیزی که اهمیت نمی دهند حمایت از کا رو سرمایه ایرانی است.
وی اظهار داشت: مسئله آزاردهنده دیگری که هنوز من را آزار می دهد، اکران غیرقانونی فیلم پیشی من تحت عنوان” نامزد آمریکایی من” است که در شرایط بسیار بدی به نمایش درآمد.
وی بیان کرد: بارها به مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای ذی ربط در این خصوص نام نوشته و خواهان رسیدگی شدم ولی متاسفانه همه نامه هایم بایگانی شد.
توحید پرست در این خصوص  ادامه داد: حتی برنامه “هفت” که باید به این گونه بی تفاوتی ها بپردازد و درددل هنرمندان را به گوش مسئولان برساند و علی رغم تماس های مکرر من به شخص “محمود گبرلو” هرگز حرفی از این ظلم بزرگ نزد و من را با انبوهی از مشکلات مالی تنها گذاشتند.
وی اظهار داشت: همچنان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست سازمان سینمایی توقع دارم با رسیدگی به این موضوع با متخلفینی که مجوز اکران غیر قانونی فیلم” نامزد امریکایی من” را صادر کردند برخورد قانونی کنند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.