شیوه انتقال مفاهیم دینی به کودکان در رادیو معارف

۲۱اردیبهشت،

پاسخ به پرسش‌های خود در مورد شیوه‌های انتقال مفاهیم دینی به کودکان را در برنامه «پرسمان تربیتی کودک و نوجوان» رادیو معارف بشنوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛  برنامه زنده «پرسمان تربیتی کودک و نوجوان» با هدف شناخت بایدها و نبایدهای تربیت دینی فرزندان در هفته‌های پیش رو به پرسش‌های شنوندگان دربارهٔ شیوه‌های انتقال مفاهیم دینی به کودکان پاسخ می‌دهد. 
از نظر اسلام، به ویژه براساس سیره و رهنمودهای حضرات معصومین علیهم السلام، آموزش مفاهیم دینی از هنگام تولد آغاز می‌شود و آموزش در دوره کودکی پایه و اساس در دوره‌های دیگر است. از طرفی، آموزش صحیح و مؤثر بدون در نظر گرفتن توانایی ذهنی کودک مطلوب نیست و ممکن است کودک را نسبت به یادگیری دلسرد کند  و یا در یادگیری او اختلال ایجاد نماید. از این رو، آموزش مفاهیم دینی به کودکان گرچه امری بسیار مقدس و والا است، اما موفقیت درآن، در گرو آگاهی و شناخت اصول و روش‌های آموزشی متناسب با آن است. 
از این رو حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون مشاور خانواده و کارشناس تربیت دینی در برنامه زنده و پرمخاطب «پرسمان تربیتی کودک و نوجوان» به بحث در مورد شیوه‌های انتقال مفاهیم دینی به کودکان پرداخته و به سوالات شنوندگان در این باره پاسخ خواهد داد. 

علاقمندان به طرح سوال از کارشناس برنامه می‌توانند همزمان با پخش برنامه با تلفن‌ ارتباطات رادیو معارف به شماره‌های ۲۹۱۰۵۵۱ و ۲۹۱۰۵۵۲ با پیش شماره ۰۲۵۱ تماس حاصل نموده و سوال خود را مطرح کنند.

برنامه زنده «پرسمان تربیتی کودک و نوجوان» کاری از گروه اندیشه و حکمت به سردبیر تهیه کنندگی حمید علیخانی و اجرای رضا هدایت‌فر دوشنبه‌ هر هفته ساعت ۱۸:۰۰ از رادیو معارف پخش و تکرار آن هر سه شنبه ساعت ۱۰:۱۰ صبح به سمع شنوندگان فرهیخته و معارف جو خواهد رسید./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.