شکاف دیجیتالی ایران با دنیا زیاد است

ایران در بین ۲۰۰ کشور دنیا در زمینه توسعه تجارت الکترونیک رتبه ۶۶ را دارا است.

دکتر علی صنایعی، رئیس دانشگاه مجازی اصفهان با اشاره به آخرین آمار واحد هوشمند اقتصادی جهانی EIU که در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی انتشار یافته به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ایران علیرغم توسعه زیر ساختها، ISPها، تعداد  کاربران اینترنت و .. در بین ۶۶ کشور منتخب جهان در حوزه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک رتبه ۶۶ را کسب کرده و این در حالی است که این رتبه در اوایل دهه هشتاد شمسی ۵۸ بوده است.

وی افزود: با وجود تمام تلاش هایی که نسبت به سال های اخیر در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات در ایران صورت گرفته اما هنوز فاصله و شکاف دیجیتالی ایران با نیاز زیاد است بطوری که آمریکا، فلسطین اشغالی، تایوان، فنلاند، سنگاپور، ژاپن، ایرالند، سوئد، آلمان، کانادا با تاکید بر تحقق و توسعه فناوری اطلاعات جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستند.

دبیر کل کنفرانس بین المللی تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه با اشاره به عملکرد نامناسب در مسیر توسعه تجارت الکترونیک و ترمیم شکاف دیجیتالی در کشور بیان داشت: درحوزه سرمایه انسانی نیز کشورهای آمریکا، چین، استرالیا، کره جنوبی و انگلستان جزو پنج کشور نخست جهان هستند و ایران باید برای ترمیم شکاف دیجیتالی موجود و همچنین در جهت توسعه تجارت الکترونیک و در کل افزایش میزان آمادگی الکترونیکی تلاش های بی وقفه ای انجام دهد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.