شکاف میان مخالفان سوری/انتقال سلاح برای گروههای مسلح از مصر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عربی پرس ، منابع نزدیک به گروههای مسلح سوری در قاهره از ارسال سلاح و مهمات نظامی از مصر به سوریه بدون اینکه خطوط انتقال این تسلیحات را بیان کنند، خبر دادند.

این منابع از انتقال مهمات و سلاح از صحرای سینا به اراضی سوریه با وساطت برخی معارضان سوری مقیم مصر اشاره کردند.

شایان ذکر است که قبلا درباره قاچاق سلاح از ترکیه به سوریه اخبار زیادی منتشر شده بود.

اما در حالی که اخباری درباره وقوع درگیری ها در دمشق به گوش می رسد به نظر می رسد اعضای گروههای مسلح نیز با کشانده شدن درگیری ها به پایتخت سوریه مخالفند.

“ایهم” عضو سابق  گروه موسوم به هماهنگیهای سوریه در این باره گفت: ارتش آزاد حق ندارد که شهر تاریخی همانند دمشق را ویران کند.

وی افزود: کشانده شدن درگیری ها به سوی دمشق سبب خسارات زیادی می شود و این تصمیم احمقانه تبعات زیادی دارد که ارتش آزاد مسئول خونهای ریخته شده در دمشق است.

ایهم با جنایتکار خواندن گروههای مسلح موسوم به  ارتش آزاد که مورد حمایت گسترده غربی ها و اعراب همسو و ترکیه قرار دارند، بیان کرد: نظام سوریه قاتل و جنایتکار است، اما ارتش آزاد باید به مسئولیت خود عمل کند، زیرا با توجه به شناختی که من از مردم دمشق دارم آنها در برابر ارتش آزاد خواهند ایستاد.

وی گفت : من به عنوان یک شهروند سوری و دمشقی، ارتش آزاد را مسئول نتایج این جنایت می دانم.

“ارجوان” از دیگر مخالفان سوری نیز معتقد است که درگیری ها نباید به شهرهای بزرگ نظیر دمشق کشانده شود و اشتباه شهر حمص نباید تکرار شود.

“حازم” نیز نظر مشابهی دارد و می گوید: شاید همگان مرا به خیانت به انقلاب متهم کنند، اما نباید درگیری ها به دمشق کشانده شود زیرا ما با زور نمی توانیم مردم دمشق را با خود همراه کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.