شکایت از یک تبلیغ در قبوض تلفن ثابت

رئیس شورای رقابت در واکنش به اقدام یکی از شرکتهای مخابراتی استانی که به گفته وی در قبوض مشترکان تلفن ثابت اصول تبلیغات در زمینه اینترنت را رعایت نکرده تاکید کرد که شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت شکایت خود را در این باره به شورای رقابت اعلام کرده اند.
شرکت مخابرات استان خراسان رضوی در قبوض مشترکان تلفن ثابت خود با درج متنی تبلیغاتی اعلام کرده بود که “مشترک گرامی به منظور حفظ امنیت اطلاعات و پیشگیری از سوء استفاده احتمالی، خدمات الکترونیک خود را از طریق اینترنت مخابرات در منزل دریافت نمایید.”
این جمله که بر روی ۲ میلیون قبض تلفن ثابت مشترکان شرکت مخابرات استان خراسان رضوی درج شد با واکنش شرکتهای ارائه دهنده اینترنت روبرو شده است چرا که این شرکتها معتقدند مخابرات این استان به صورت ضمنی به همه مشتریان خود گفته است که اگر از خدمات اینترنت غیر از مخابرات استفاده کنند، احتمال دارد سوء استفاده صورت گیرد و در حقیقت مخابرات استان خراسان رضوی، با تخریب رقبای خود، به رقابت غیرحرفه ای پرداخته است.
جمشید پژویان – رئیس شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید براینکه این روند به احتمال زیاد تکرار نخواهد شد، اظهار داشت: شورای رقابت در این زمینه به شرکت مخابرات ایران تذکر داده و از این شرکت خواسته که تا هر چه سریعتر از این اقدام شرکت مخابرات استان خراسان رضوی ممانعت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه در عین حال از سوی شرکت های PAP شکایاتی به این مرجع اعلام شده که در حال پیگیری آن هستیم، تصریح کرد: این روند به احتمال زیاد دیگر تکرار نخواهد شد.
پژویان با اظهار امیدواری از اینکه این روند در قبوض ماههای آینده این شرکت تکرار نشود، از شرکت مخابرات خواست اصول تبلیغات را رعایت کند و تاکید کرد که به طور قطع مخابرات این روند را متوقف خواهد کرد.
رئیس شورای رقابت با تاکید براینکه در صورتی که شکایتی از شرکت های اینترنتی به شورای رقابت ارسال شود به شکایات این شرکتها رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: شورای رقابت اجازه فعالیت های غیرعادلانه ای که صورت می گیرد را نخواهد داد.
وی پیش تر نیز این رفتار شرکت مخابرات استان خراسان رضوی را یک تخلف آشکارعنوان کرده و گفته بود باید بررسی شود که آیا این اقدام با هماهنگی شرکت مخابرات ایران صورت گرفته است یا این شرکت مخابرات استانی خودسرانه اقدام به چنین کاری کرده است.
به گزارش مهر،گفته می شود شرکت مخابرات در ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت- PAP- شریک است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.