شکایت ۱۷ شرکت فناوری از انحصارگرایی گوگل در بازار موبایل

۲۱فروردین۱۳،

 

گروهی از شرکت‌های فناوری به رهبری مایکروسافت از سیاست‌های انحصارگرایی گوگل از طریق عرضه سیستم عامل اندروید و ایجاد یک تک‌قطبی در بازار اینترنت موبایل به مقامات رگولاتوری کمیسیون اروپا شکایت کرده‌اند.
به گزارش تلگراف٬ این گروه که خود را Fairsearch می‌نامد می‌گوید گوگل در زمان عقد قرارداد با شرکت‌های تولید موبایل برای فروش سیستم عامل اندروید نصب سرویس‌های خود نظیر یوتیوب٬ جستجوی گوگل و جی‌میل را اجباری می‌کند و از این طریق بخش بزرگی از بازار سرویس‌های اینترنت برروی گوشی‌های هوشمند را در انحصار خود درآورده‌است.
 
این گروه همچنین معقتد است گوگل با عرضه سیستم عامل خود به شرکت‌ها با قیمت‌هایی بسیار پایین در بازار سیستم عامل‌های موبایل نیز ایجاد تک قطبی کرده و عرصه را به سایر سازندگان سیستم عامل دشوار کرده‌است.
 
گفتنی‌است سیستم عامل اندروید که اولین سیستم عامل موبایل از نظر کاربر است سال قبل برروی حدود ۵۰۰ میلیون دستگاه معادل ۶۹ درصد کل دستگاه‌های موبایل جهان نصب شده‌بود.
 
در حال حاضر تحقیقات گسترده‌ای توسط مقامات اتحادیه اروپا برروی انحصار گوگل در زمینه خدمات وب و جستجوی اینترنت در حال انجام است و نتایج آن در آینده منتشر می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.