شکستن رکورد گینس توسط فرش ایران

رییس شرکت سهامی فرش از موفقیت ایران در کسب رکورد جدید کتاب گینس برای بافت بزرگترین فرش دستباف خبر داد.
ممتازنیوز به نقل از ایرنا: رییس شرکت سهامی فرش از موفقیت ایران در کسب رکورد جدید کتاب گینس برای بافت بزرگترین فرش دستباف خبر داد و گفت: این موضوع روز گذشته از طریق گینس به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

محمدرضا عابد گفت: هم اکنون فرش پنج هزار و ۶۳۴ متر مربعی دستباف ایرانی در مسجد شیخ زائد ابوظبی گسترانده شده و روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر از آن بازدید می کنند.

وی طول بزرگترین فرش دستباف ایرانی را ۱۳۳ متر و عرض آن را ۴۰ تا ۴۸ متر عنوان کرد و افزود: این فرش به مدت ۱۸ ماه توسط یک هزار و ۲۰۰ بافنده نیشابوری در استان خراسان رضوی در دو نوبت بافته شده است.

عابد گفت: بزرگترین فرش دستباف در فاصله سال های ۸۴ تا ۸۶ بافته شده و اواخر سال ۸۶ به امیرنشین ابوظبی تحویل داده شد.

رییس شرکت سهامی فرش، نقشه این فرش را افشان سراسری بیان کرد و گفت: این فرش پنج ترنج به قطرهای ۲۰ ، ۷ و ۱۴ متر را در بر می گیرد.

وی با بیان این که، ترکیب ترنج ها در میان زمینه سبز فرش اثر هنری را آفریده که یادآور گلستان های قدیمی ایران است، عنوان کرد: رج شمار ۴۰ گره در ۶.۵ سانتی متر، تراکم گره ۳۸۰ هزار در هر مترمربع می باشد که مجموع گره های آن ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون است.

به گفته عابد، مواد اولیه بزرگترین فرش دستباف ایرانی ثبت شده در رکورد گینس ۷۲ درصد پشم و ۲۸ درصد پنبه است، ارتفاع پرز فرش ۱۰ میلیمتر و تعداد رنگ های کار شده در آن نیز ۲۵ رنگ با زمینه سبز و حاشیه طلایی است.

رییس شرکت سهامی فرش، وزن این هنر – صنعت ایرانی را ۳۵ تن اعلام کرد.

وی تاکید کرد: کسب رکورد جدید فرش دستباف ایرانی پس از پیگیری های مستمر شرکت سهامی فرش محقق شد و قرار است دفتر این موسسه در فرانکفورت روز پنج شنبه گواهی این رکورد را به ایران تحویل دهد.

رکورد قبلی ایران در بافت فرش دستباف مربوط به فرشی به مساحت ۹۰۰ متر مربع بود که در دهه ۶۰ توسط گینس به ثبت رسید.

رکوردهای جهانی گینس( Guinness World Records) کتابی مرجع و دارای مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی است.

این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی هستند. کتاب رکوردهای جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود و خود رکورددار پر فروش‌ترین سری کتاب کپی‌ رایت جهان است.

طبقه بندی: اخبار مهم, گینس   |   تعداد بازدید: ۹۰ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , رکورد گینس, فرش ایران, فرش ایرانی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.