شکست ایران مقابل فنلاند/ نوجوانان به نیمه نهایی نرسیدند

۲۱م دیماه ،

تیم ملی نوجوانان ایران با قبول شکست در آخرین دیدار مرحله‌ی گروهی جام جهانی کوچک مقابل فنلاند از راه‌یابی به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌ها باز ماند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی رسمی فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در حالی که برای صعود تنها نیاز به یک تساوی داشت در آخرین دیدار خود با نتیجه‌ی دو بر یک مغلوب فنلاند شد و از رسیدن به مرحله‌ی نیمه نهایی باز ماند.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در این دیدار با ترکیب مهدی امینی، سید مجید حسینی، امیر حسین کریمی(کاپیتان)، علی قاسمی(محمدرضا کاوه در دقیقه ۸۶)، مصطفی هاشمی، محمد بازاج(حسین مهربان در دقیقه ۷۰)، سعید عزت اللهی، محمدرضا شیرزادی(آرمین سبحانی در دقیقه ۴۳)، علی قلی زاده، امیر محمد مظلوم، حسین شعبانی (یوسف سیدی در دقیقه ۴۶)به میدان رفتند.

بازی را ایران خوب و هجومی آغاز کرد و در همان آغاز بازی امیرمحمد مظلوم می توانست ایران را جلو بیندازد اما توپ درست روی پایش جفت و جور نشد. چند دقیقه بعد روی یک ضربه کرنر از جناح چپ زمین فنلاند توپ روی خط دروازه برگشت داده شد تا ایران دو موقعیت مسلم گلزنی را از دست بدهد.

فنلاند پس از محک زدن ایران حملاتش را از مرکز زمین آغاز کرد و برای ضد حملات برنامه ریزی کرده بود که در این راه به دو موقعیت تک به تک رسید که مهدی امینی فوق العاده عمل کرد تا ایران گلی دریافت نکند. در نیمه اول محمد بازاج می توانست در دقیقه ۲۲ دروازه فنلاند را باز کند اما شوت او را دروازه بان فنلاند کنترل کرد.

بازی در نیمه اول پایاپای دنبال شد و بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم فنلاند بازی فوق العاده متفاوتی را به نمایش گذاشت و حملاتش از زمین و هوا سبب شد تا تیم ایران عقب بکشد. روی یکی از حملات در دقیقه ۶۰ ایران گل اول را دریافت کرد. تعویض های علی دوستی مهر سبب شد تا ایران جلو بکشد و بازی بهتری را نسبت به فنلاند ارائه دهد. در دقیقه ۸۴ اما یک ضدحمله دیگر سبب شد که ایران گل دوم راروی یک موقعیت تک به تک دریافت کند.

پس از این ایران اما سراسر حمله شد و در دقیقه ۸۹ روی یک ضربه ایستگاهی گل اول ایران را سعید عزت اللهی که نمایش خوبی داشت به ثمر رساند. ایران پس از گل بازهم موقعیت داشت و در دقیقه ۹۲ بازی داور بازی خطای پنالتی روی سید مجید حسینی را به صورت مشکوکی در محوطه جریمه نگرفت تا همه نسبت به حرکت داور اعتراض کنند. ایران در نیمه دوم سه ضربه ایستگاهی نصیبش شد که سید مجید حسینی آنها را به خوبی زد اما دروازه بان چالاک فنلاند توپها را به کرنر فرستاد.

بازی در نهایت۲ بر یک به سود فنلاند به پایان رسید تا این فنلاند باشد که به جمع چهار تیم پایانی رقابتها صعود می کند. آنها با ۹ امتیاز در صدر گروه قرار گرفتند و منتظر می باشند تا امشب تیم چهارم مرحله نیمه نهایی جام جهانی کوچک معرفی شود.در گروه چهارم ایتالیا و بلژیک و سن پترزبورگ هر سه شانس اول شدن و صعود به مرحله نیمه نهایی را دارند اما شانس ایتالیا بیشتر از سایرین است.

از ایران محمد بازاج در دقیقه ۱۳ ، امیرمحمد مظلوم دردقیقه ۷۴ و سعید عزت اللهی در دقیقه ۹۰ اخطار گرفتند تا ایران در بازی مرحله بعدش که برای رسیدن به مقام پنجم تا هشتم است بازاج و عزت اللهی را در اختیار نداشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.