شکست معادلات آمریکا با تعیین پیش‌شرط در انتخابات سوریه

۱۹خردادماه،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح پیش شرط‌ برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه از سوی آمریکا یک عقب نشینی آشکار در عرصه سیاست خارجی است.

” محمد صالح جوکار” نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به پیشنهاد آمریکا مبنی بر “اینکه بشار اسد برای انتخابات باید موعد معینی را تعیین کند”، گفت: برنده اصلی بازی در عرصه سوریه مردم این کشور می باشند، این در حالی است که آمریکا و متحدانش نتوانستند به اهداف شومی که در سوریه دنبال می‌کردند، دست یابند.

وی در ادامه افزود: طرح پیش شرط‌  برای انتخابات ریاست جمهوری سوریه از سوی آمریکا یک عقب نشینی آشکار در عرصه سیاست خارجی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه آمریکا نتوانسته با حمایت از معارضین سوریه کاری از پیش ببرد، تصریح کرد: تکیه ارتش و دولت سوریه بر مردم این کشور است و این حق آنهاست که برای کشورشان تصمیم گیری کنند، لذا قدرت‌های سلطه‌جو حق ندارند هرگونه دخالتی در امور داخلی سوریه داشته باشند.

نماینده یزد صدوق اشاره داشت: انتخابات در سوریه در شرایطی می‌تواند برگزار شود که اول آمریکا و متحدانش دست از حمایت از تروریست‌های سوری بردارند و امنیت به این کشور بازگردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: اگر قدرت‌های مستکبر و زورگو دست از حمایت از تروریست‌های سوریه بردارند و اجازه دهند که مردم سوریه خود در سرنوشت سیاسی کشورشان با امنیت و آرامش تصمیم‌گیری کنند مشکلات این کشور حل و فصل می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.