شکنجه،ابزار انتقام گیری انقلابیون لیبی

سازمان ملل با اعلام اینکه زندان‌های مخفی زیادی در لیبی وجود دارد،‌ اعلام کرد که روند شکنجه زندانیان در لیبی همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ایان مارتین، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی در گزارشی که آن را در شورای امنیت قرائت کرد، اعلام کرد که به گفته وزارت دادگستری لیبی هم‌اکنون ۳۰۰۰ زندانی این کشور تحت نظارت این وزارتخانه قرار دارند.
این در حالی است که ۴۰۰۰ بازداشتی دیگر خارج از کنترل وزارت دادگستری توسط انقلابیون نگهداری می‌شوند.
وی با ابراز نگرانی شدید نسبت به ادامه بازداشت هزاران لیبیایی در بازداشتگاه‌های مخفی گفت: برخی از زندانیان در بازداشتگاه‌های مخفی که تحت کنترل دولت نیست تا سرحد مرگ مورد شکنجه قرار می‌گیرند.
نماینده سازمان ملل در لیبی ادامه داد: مشکلات زیادی همچنان بر سر راه بازداشت‌شدگان در لیبی وجود دارد و عملیات انتقال زندانیان و متهمان از زندان‌های تحت کنترل انقلابیون به زندان‌های دولتی به کندی پیش می‌رود.
مارتین افزود: بدرفتاری و شکنجه زندانیان همچنان در لیبی ادامه داد و سه زندانی در زندان مصراته که زیر نظر وزارت کشور لیبی اداره می‌شود در ۱۳ آوریل جان خود را از دست دادند و هفت تن دیگر در همین زندان تحت شکنجه شدید قرار گرفتند.
وی همچنین اعلام کرد که شکنجه در زندان‌های طرابلس، زاویه و زنتان نیز همچنان ادامه داد.
نماینده سازمان ملل در لیبی در خصوص روند انتخاباتی لیبی نیز گفت: مشارکت زنان در فهرست نامزدهای انتخابات لیبی ضعیف است و هنوز زنان جایگاه خود را به دست نیاورده‌اند.
مارتین با اشاره به قوانین صادر شده از سوی شورای ملی انتقالی لیبی نیز گفت: دو قانون اخیری که این شورا مبنی بر عفو عمومی انقلابیون و قانون ممنوعیت تمجید از قذافی، رهبر پیشین لیبی تصویب کرد با مشکلات زیادی روبه‌رو است، قانون اول قطعا جانبدارانه است و قانون دوم نیز با آزادی بیان تناقض دارد.
در همین حال دیده‌بان حقوق بشر از مقامات لیبیایی خواست تا هر چه زودتر قانونی که بر اساس آن انقلابیون از تمامی اتهامات خود تبرئه شده و عفو عمومی برای آن‌ها صادر شده است را اصلاح کنند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.