شگرد سارقان عابربانک

۳ م دیماه ، فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام باند سرقت اطلاعات کارت های عابر بانک (اسکیمر) از سوی پلیس فتای استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار قانون، سردار‌”سجادیان” گفت: پس از گزارشی مبنی بر جابه‌جایی مبالغی وجه نقد از حساب های بانکی تعدادی از شهروندان بدون اطلاع آنان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

در این رابطه ۱۶۰ پرونده در سطح شهر شیراز تشکیل و پلیس موضوع را از طریق مسئولان بانک های استان، دستگاه قضایی و سایر سازمان‌هایی که می توانستند در این امر همکاری داشته باشند دنبال کرد. با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی ماموران پلیس فتا استان فارس دو نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند.

هر دو متهم ۳۰ و ۳۴ ساله و دارای مدرک فنی بودند که یکی از آن ها مهندس و دیگری دارای شغل آزاد بود. وی در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت اعضای این باند اسکیمر پرداخت و گفت: این دو نفر با استفاده از تلفن همراه و با استفاده از شگرد خاصی زمانی که فرد کارت عابربانک خود را داخل دستگاه می کرد ‏، رمزکارت را به‌دست می آوردند.

علاوه بر این، این دوسارق حرفه ای با طراحی یک دستگاه کوچک و نصب آن در محل ورودی کارت عابربانک شماره های ۱۲ الی ۱۶ رقمی کارت های طعمه‌های خود را به‌دست آورده و سپس با خریداری یک کارت خام، شماره های کارت را روی آن کارت خام حک، و به دنبال آن با رمزعابربانک که بدست آورده بودند، اقدام به برداشت پول می کردند. این اشخاص که حوزه فعالیت‌شان در شهرهای تهران،‌شیراز، تبریز و کرمانشاه بود، در یک شب حدود ۴۵ میلیون تومان از حساب اشخاص در شیراز برداشت کرده بودند.

پس از دستگیری این اشخاص، تاکنون ۳۰۰ پرونده از سایر استان های کشور از جمله تبریز، تهران،‌ فارس و استان های دیگر در خصوص این اشخاص به دست آمده، که سارقان اقدام به سرقت وجه نقد از حساب طعمه های خود از این روش کرده اند،‌ همچنین آنان برای به دام نیفتادن با هفت آدرس اقدام به بازکردن حساب کرده بودند. فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه استعلام ها از بانک ها برای به‌دست آوردن میزان سرقت آغاز شده،‌افزود: چنانچه فرد یا اشخاصی می باشند که از حسابشان به‌صورت غیرقانونی برداشت شده است می توانند به پلیس فتای استان فارس مراجعه کنند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.